Myyjien topakka ohjeistus: 17 asiaa, jotka asiakkaiden pitäisi ymmärtää

Kauppojen työntekijät ovat ihmisiä myös. Lue asiat, joiden he toivoisivat olevan asiakkaiden tiedossa.

Olipa kyseessä huonekaluliike tai vaatekauppa, ovat kauppojen työntekijät välillä kovilla.

Lue Buzzfeedin listaamat asiat, jotka kaupoissa työskentelevät ihmiset haluaisivat sinullekin kertoa.

1. Emme voi muuttaa hintoja, vaikka kuinka pyytäisit.

Yritys määrää hinnat, yksittäisen kaupan työntekijät eivät. Jos todella haluat puhua euroista, kannattanee soittaa pääkonttoriin.

2. Tapaamme satoja ihmisiä päivässä, joten pieni flirttailusikaan ei muuta hintoja.

Yrityksen linja on yrityksen linja, olitpa kuinka kaunis tai komea tahansa.

3. Tiedämme, että kuluttajalainsäädännöllä uhkailu on harvoin pätevä perustelu.

Se, ettei jotain tavaraa ole varastossa, ei ole kuluttajalakia rikkova asia. Eikä ole muuten sekään, ettei rahojasi välttämättä palauteta ilman kuittia – etenkään, jos tuotteessa ei ole mitään vikaa.

4. Ymmärrämme myös, että haluaisit, että rahasi palautetaan, mutta se ei aina tarkoita, että siihen olisi perusteet.

En voi palauttaa rahojasi käytössä tahriintuneista alusvaatteistasi, en vain voi. Palautusoikeudet on keksitty ihan syystä.

5. Kukaan ei jaksa kuulla tyhjää "Käyn sitten muualla ostoksilla" -uhkailua.

Shoppaile, missä haluat.

6. Meillä on henkilökunnan tilat henkilökuntaa varten. Julkiset vessat löytyvät muualta.

Tarvitsetko todella tilojamme vai voisitko mennä muualle?

7. Emme voi jaella henkilökunta-alennustamme rajoituksetta kelle vain.

Ole kiltti, äläkä tuo pikkuserkkusi kummia luokseni alennusta varten.

8. Yritämme parhaamme, jotta voimme palvella kaikkia.

Emme yritä tahallisesti vältellä juuri sinun palvelemistasi.

9. Olemme kuulleet "Jos siinä ei ole hintaa, se on varmaan ilmainen" -vitsin jo tänään noin 73 kertaa.

Emme jaksa enää tekonauraa sille.

10. Meistä olisi mukavaa, jos pyytäisit apua oikean koon etsimiseen, etkä sotkisi kaikkia vaatepinoja.

Se säästää sinulta aikaa, mutta myös meiltä myöhemmin.

11. Toivoisimme, että antaisit meille vaatteet tai muut tavarat, joita et ostakaan sen sijaan, että jättäisit ne ympäri kauppaa.

Näin meidän on helpompi järjestellä tavarat paikoilleen.

12. Vihaamme sitä, että tulet kauppaan 20.55, kun kauppa menee kiinni iltayhdeksältä...

... ja sitä, ettet edes yritä pitää kiirettä.

13. Emme tunne ulkoa jokaista kaupassa myytävää asiaa.

"Voitko kertoa sen yhden mustan sohvan hinnan?" Tarvitsemme hieman lisätietoja.

14. Tiedämme, että vihaat sitä, kun kysymme, tarvitsetko apua, mutta se on työtämme.

Joudumme pulaan, jos emme tervehdi, kun tulet kauppaan.

15. Emme voi taata, että katalogissa näkemäsi asia on myynnissä kaupassa.

Se ei ole "valheellista mainostusta", se on ennemminkin "muut ihmiset näkivät saman kuin sinä, ja ostivat sen ennen sinua".

16. Yritämme oikeasti tehdä kauppaa, joten jos sanomme, että jotain ei ole varastossa, emme valehtele.

"Voitko vielä tarkistaa? Voitko?"

17. Mekin olemme ihmisiä.

Yritämme parhaamme.

Lähde: Buzzfeed

Lue myös:

    Uusimmat