”Vaikka sisältöjemme katselu ja kulutus on loistavalla tasolla, on MTV:n kustannustehokkuutta parannettava.” Näin sanoo MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen, joka kertoi tänään henkilöstölle strategisista muutoksista. Osana tätä MTV käynnistää muutosneuvottelut, jotka koskevat koko henkilöstöä.
Alustava arvio henkilöstön vähennystarpeesta on kokonaisuudessaan noin 45.
Tavoitteena on tehdä MTV:stä pitkäjänteisesti kestävä ja kannattava mediatalo. Muuttunut markkinatilanne edellyttää MTV:ltä selkeitä strategisia muutoksia.
MTV:n taloutta ovat viime vuosina painaneet myös koronapandemia, Venäjän hyökkäyssota, noussut inflaatio ja kalliit urheiluoikeudet.
Video: Säilyvätkö MTV Uutiset? Toimitusjohtaja Johannes Leppänen vastaa
0:29
Tällä hetkellä liiketoiminta on tappiollista, ja muutosten tarkoituksena on kääntää tappiollinen liiketoiminta voitolliseksi.
MTV uudistaa strategiansa vahvistaen digitaalista osaamistaan sekä sen mahdollisuuksia kuluttajille ja mainostaja-asiakkaille. Strategia sisältää muun muassa vahvan suoratoistopalvelun kehittämisen ja mainosten kohdennettavuuden parantamisen sekä suoratoisto- että lineaarikatselussa.