MTV uudistaa strategiansa ja käynnistää muutosneuvottelut

MTV vähentää alustavasti kymmenesosan henkilöstöstään ja uudistaa strategiansa – toimitusjohtaja kertoo, miksi 6:16
MTV vähentää alustavasti kymmenesosan henkilöstöstään ja uudistaa strategiansa – toimitusjohtaja kertoo, miksi.

”Vaikka sisältöjemme katselu ja kulutus on loistavalla tasolla, on MTV:n kustannustehokkuutta parannettava.” Näin sanoo MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen, joka kertoi tänään henkilöstölle strategisista muutoksista. Osana tätä MTV käynnistää muutosneuvottelut, jotka koskevat koko henkilöstöä.

Alustava arvio henkilöstön vähennystarpeesta on kokonaisuudessaan noin 45.

Tavoitteena on tehdä MTV:stä pitkäjänteisesti kestävä ja kannattava mediatalo. Muuttunut markkinatilanne edellyttää MTV:ltä selkeitä strategisia muutoksia. 

MTV:n taloutta ovat viime vuosina painaneet myös koronapandemia, Venäjän hyökkäyssota, noussut inflaatio ja kalliit urheiluoikeudet.

Video: Säilyvätkö MTV Uutiset? Toimitusjohtaja Johannes Leppänen vastaa

Säilyvätkö MTV Uutiset? Toimitusjohtaja vastaa 0:29

Tällä hetkellä liiketoiminta on tappiollista, ja muutosten tarkoituksena on kääntää tappiollinen liiketoiminta voitolliseksi.

MTV uudistaa strategiansa vahvistaen digitaalista osaamistaan sekä sen mahdollisuuksia kuluttajille ja mainostaja-asiakkaille. Strategia sisältää muun muassa vahvan suoratoistopalvelun kehittämisen ja mainosten kohdennettavuuden parantamisen sekä suoratoisto- että lineaarikatselussa. 

Yhtenä strategisena kokonaisuutena on myös kustannustehokkuuden parantaminen.

MTV käynnistää muutosneuvottelut, jotka koskevat koko MTV Oy:tä eli noin 430 henkilöä. Muutosneuvottelut käydään taloudellisista, tuotannollisista sekä toimintojen uudelleenorganisoimistarpeesta johtuvista syistä.

MTV:n alustavissa suunnitelmissa on rakenteellisia ja toiminnallisia muutoksia. Muutokset voisivat aiheuttaa työtehtävien muuttumista, yhdistämistä, lakkaamista, ulkoistamista, työsuhteen ehtojen olennaista muuttumista, osa-aikaistamisia ja/tai irtisanomisia.

– Strategiaa uudistamalla teemme MTV:stä kestävää kohti tulevaisuutta. Haluamme tarjota parhaat kotimaiset sisältöelämykset ja keskitymme erityisesti kehittämään kuluttajien ja mainostaja-asiakkaiden digitaalista kokemusta, sanoo MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen.

– Vaikka sisältöjemme katselu ja kulutus on loistavalla tasolla, on MTV:n kustannustehokkuutta parannettava.  Muutokset edellyttävät meiltä uudenlaista osaamista, uudenlaisia toimenkuvia ja kulujen karsimista, siksi muutosneuvottelut ovat nyt tarpeen. Tavoitteena on löytää henkilöstön ja MTV Oy:n kannalta paras mahdollinen lopputulos. 

Lue myös:

    Uusimmat