MTV satsaa kotimaiseen sisältöön ja aloittaa yt-neuvottelut

MTV panostaa lähivuosina merkittävästi uuden kasvun hakemiseen kotimaisen viihteen kautta. Samalla resursoidaan MTV Katsomo -palvelun parantamiseen sekä mainosmyynnin ja organisaation kehittämiseen.

– Yhtiö on tilanteessa, jossa sen toiminta on käännettävä voitolliseksi. En ole tullut tänne saneeraamaan, vaan luomaan uutta kasvua. Siksi panostamme nyt voimakkaasti kotimaiseen tv-tuotantoon ja tuplaamme kotimaisen viihdesisällön budjetin, linjaa Jarkko Nordlund, joka aloitti MTV Oy:n toimitusjohtajana tammikuussa.

Nordlund uskoo linjaukseen, koska suomalaiset kuluttavat erittäin runsaasti kotimaisia tv-sisältöjä. Kotimainen sisältö on MTV:lle myös selkeä kilpailuetu kiristyvässä kilpailussa isoja globaaleja viihdeyhtiöitä vastaan.

Samalla MTV Oy muuttaa tapansa toimia. Koko yhtiötä koskeva toimintatavan uudistaminen tarkoittaa muun muassa sitä, että ihmisten toimenkuvissa painottuvat jatkossa selkeys, asiantuntemus sekä yhdessä tekeminen.

Päätöksentekovaltaa jaetaan pois ylimmästä johdosta asiantuntijoille ja liiketoimintavastuuta jaetaan laajasti organisaatioon.

Samalla resursoidaan MTV Katsomo -palvelun parantamiseen sekä myynnin ja organisaation kehittämiseen.

– Tarvitsemme nykyistä ketterämmän ja yksinkertaisemman organisaation, joka kykenee vastaamaan erittäin kovaan media-alan kilpailuun nyt ja tulevaisuudessa. Muutamme tapamme toimia sekä säästämme, jotta meillä on mahdollista panostaa uuteen kasvuun. Vain kilpailukykyinen toimija pystyy ylläpitämään ja luomaan työpaikkoja ja työmotivaatiota, perustelee Nordlund.

MTV Oy aloittaa toimintatavan uudistamisen sekä säästötarpeiden takia yt-neuvottelut. Arvioitu vähennystarve on noin 30 henkilötyövuotta. MTV:ssä työskentelee noin 300 ihmistä.

Uutissisältöjä MTV:lle tekevä MediaHub Helsingin henkilöstö ei kuulu neuvotteluiden piiriin.

Lue myös:

    Uusimmat