Volvo ei aio esitellä ensi viikolla käynnistyvässä Los Angelesin autonäyttelyssä uusia malleja. Sen sijaan se tuo paikalle kantaaottavan veistoksen.
Autovalmistajat ovat alkaneet kokea näyttelyt epärelevanteiksi, kun kuvat ja tiedot malleista voi käydä katsomassa kotoa käsin internetistä. Volvo ei esimerkiksi lähtenyt edustamaan lainkaan Pariisin automessuille, mutta päätti lähteä kuitenkin Los Angelesiin – ilman yhtäkään autoa.
Tarve uudenlaisille ideoille
Volvon osastolla ei nähdä siis autoa, vaan veistos, jossa todetaan ehkäpä itsestään selvyytenä ”This is Not A Car” (”Tämä ei ole auto”). Volvon tuotestrategiajohtaja Mårten Levenstamin mukaan lähestymistavalla halutaan herätellä keskustelua autoilun tulevaisuudesta.
– Sen sijaan, että toisimme paikalle konseptiauton, keskitymme keskustelemaan auton konseptista, Levenstam kertoo Volvon tiedotteessa.
Tavoitteena on alleviivata koko autoteollisuuden läpikäymää massiivista muutosta ja tarvetta uudenlaisille ja tuoreille ideoille.
– Yritämme muuttaa fokustamme siitä, mitä olemme tehneet jo viimeiset 90 vuotta. On tullut aika tehdä asiat eri tavalla, tämä on vain yksi esimerkki siitä, Levenstram kommentoi Automotive News -sivustolle.
