Viime F1-kauden Belgian GP:ssä tapahtunut onnettomuus sai Mercedes-tallin urheilujohtajan Toto Wolffin muuttamaan mielensä Halo-turvakaaren tarpeellisuudesta.
LUE MYÖS: Keuhko-operaatiosta toipuvan Niki Laudan vointi kohenemassa – pääsi taas sairaalasta
Kuljettajan päätä suojaava Halo oli yksi viime kauden näkyvimpiä muutoksia autoissa. Rumaksi haukuttu turvakaari jakoi voimakkaasti mielipiteitä, mutta Belgian Spassa nähty onnettomuus todisti sen tarpeellisuuden.
Kisan avausmutkassa McLarenin Fernando Alonson auto osui yhteen Renault'n Nico Hülkenbergin kanssa, joka tämän jälkeen lensi vaarallisesti Sauberin Charles Leclercin auton yli.
Kansainvälisen autoliiton FIA:n onnettomuudesta tekemä tutkimus kertoi, että ilman turvakaarta Leclerc olisi kärsinyt vakavia vammoja. Tapahtuma sai myös Wolffin pyörtämään kantansa Halon tarpeellisuudesta.
