Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Haas-kuski tyrmää turvakaaren: "F1:n DNA:n vastainen"

Halo-järjestelmä Kimi Räikkösen autossa maaliskuussa 2016.
Halo-järjestelmä Kimi Räikkösen autossa maaliskuussa 2016. xpbimages.com/All Over Press
Julkaistu 14.02.2017 08:03

MTV SPORT

F1-sarjan Haas-tallissa alkavalla kaudella kilpaileva Kevin Magnussen kertoi antaneensa ei-äänen halo-turvajärjestelmälle FIA:n kuljettajille järjestämässä mielipidekyselyssä.

Kansainvälinen autoliitto FIA järjesti joulukuussa kuljettajille kyselyn kaudelle 2018 kaavaillusta halo-järjestelmästä, joka on tarkoitettu suojaamaan kuljettajan päänaluetta erityisellä turvakaarella.

Kaikkiaan 16 kuljettajaa vastasi kattojärjestön kyselyyn. Järjestelmän kannalla oli viisi kuljettajaa, sitä vastusti seitsemän kuljettajaa ja neljä kuljettajaa empi vielä kantaansa. Magnussen kertoo olleensa yksi halon vastustajista.

- Annoin ei-äänen. Mielestäni halo on formula ykkösten DNA:n vastainen. Se epäilemättä vähentää riskiä, jos saat osuman pyörästä tai toisesta autosta irronneesta romusta, mutta mielestäni meillä on monta muutakin asiaa, joita voisi tarkastella ensin turvallisuuden parantamiseksi, Magnussen kommentoi tanskalaiselle BT-sanomalehdelle.

Marussia-kuljettaja Jules Bianchin kuolemaan johtanut onnettomuus Suzukassa kaudella 2014 oli alkusysäys halo-järjestelmän kehitystyölle.

- Se mitä Julesille tapahtui oli todella traagista, mutta se oli myös huonoa tuuria. Lajin on otettava Suzukan tapahtumista opikseen, mutta siinä onnettomuudessa halo ei olisi muuttanut mitään, Magnussen sanoi.

Lisää aiheesta:

Mersu-pomo muutti mielensä Halo-turvakaaresta: "En olisi antanut itselleni anteeksi..."Halolle ristiriitainen vastaanotto kuskeilta: "Jos se näyttää paskalta, se on paskaa"Red Bullin suunnittelijaguru teki valintansa – kannattaa Shield-turvaratkaisuaF1-kuskeille näytettiin hurja kolarivideo – varmistiko tämä turvakaaren?Vettelin tunteikas vetoomus ei auttanut – Halo lykkääntyyVettel vankasti turvajärjestelmän takana: "Kuolemaa ei oikeuta mikään"
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"