Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Mercedes yrittää Ferrarin keksinnöllä karkuun?

Mercedeksen mekaanikko työskentelee Brasiliassa.
Mercedeksen mekaanikko työskentelee Brasiliassa.
Julkaistu 12.11.2015 20:49

MTV SPORT

Mercedes-talli testaa Brasilian F1-viikonloppuna omaa versiotaan niin sanotusta S-kanavasta, kertoo Motorsport.com.

Torstaina Interlagosin radan varikolla otettujen kuvien perusteella Mercedes on kehitellyt S-kanavan etusiipeensä. Kyseessä on auton aerodynamiikkaan vaikuttava kanava, johon ilma menee etusiiven kärjestä. Ilma ohjataan lopulta ulos autosta.

S-kanava on alunnperin Ferrarin keksintö vuodelta 2008 ja Sauber palautti keksinnön mukaan vuonna 2012. Omia versioitaan siitä ovat käyttäneet myös Red Bull, Toro Rosso, Force India ja McLaren.

Motorsportin mukaan on mahdollista, että auton keulaosassa oleva "kohouma" saattaa olla osa jotain muutakin aerodynaamista ratkaisua. Mercedes ei ole puhunut asiasta ja autossa käytettiin hopeista teippiä, jolla S-kanavan poistumisaukkoa peiteltiin.

Joka tapauksessa kyseessä on selvästi halu testata uudistuksia ensi kaudelle. Mercedes on saanut kokea, että Ferrari on entistä lähempänä, ja Mersulla täytyy tehdä kaikki mahdollinen työ, että kärkipaikka pysyy.

Kuvat motorsport.comissa

Lisää aiheesta:

Raportti: Ferrarin keksintö herätti kilpailevien F1-tallien huomion – laillisuus tarkistelun kohteenaFerrari vaikeuksissa, tallipomo myöntää suoraan: Aiomme kopioida Mercedeksen autoaBottaksen auton erikoiselle kokeilulle selitys – hainevä saattaa jyrätäKuva: Ferrari kopioi erikoiset "raateluhampaat" autoonsaFerrarin turvakaari herättää huolta – Red Bullin suunnitelmaa herätellään henkiinKuvat: Mercedeksen kohonokka vei huomion – lehti kumosi huhut
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 18:27
    Mercedes

    Mitä Mercedeksellä oikein tapahtuu? F1-piirit ihmeissään – "Toto Wolff ei pidä Valtteri Bottasta minään"

  • 11:35
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottakselle kunniatehtävä – F1 palaa tuttuihin maisemiin

  • Eilen20:04
    Singaporen GP

    F1-sarjaan erikoinen uudistus

  • Eilen10:57
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen ja Cadillacin tilanteesta karu suomalaisarvio: "Aika utopistinen tavoite"

  • 14.9.22:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen F1-autosta kutkuttavaa tietoa