Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Mercedes-pomo paljasti valtavia lukuja F1-dominoinnista – miljoonat ovat muuttuneet miljardeiksi

2019 Getty Images
Julkaistu 29.04.2020 07:32
Toimittajan kuva
Ossi Karvonen

ossi.karvonen@mtv.fi

ossikarvonen

Mercedeksen menestys F1-sarjassa on moninkymmenkertaistanut tallin markkinointiarvon, paljastaa tallipomo Toto Wolff.

Mercedes on voittanut kuusi viimeistä valmistajien maailmanmestaruutta viisi kuljettajien MM-titteliä napanneen Lewis Hamiltonin johdolla. 

LUE MYÖS: Eikö Valtteri Bottas saa voittaa? Mercedes-pomo Toto Wolffilta hämmentävä kommentti F1-kaudesta

Tämä dominointi on luonnollisesti nostanut myös Mercedes-tallin arvoa. Wolff oli hiljattain tutkinut hieman lukuja johtamansa tiimin markkinointiarvosta ja sen herättämästä kiinnostuksesta. Hän kertoi niistä Sky Sportsille. 

– Vuonna 2012 markkinointiarvomme oli, usko tai älä, noin 60-70 miljoonaa dollaria (55-65 miljoona euroa). Nykyään se on 4,5 miljardia dollaria, mikä on avannut paljon potentiaalia, Wolff kommentoi. 

Markkinointiarvo on siis kasvanut noin 70-kertaiseksi kahdeksassa vuodessa. 

– Mercedes nähdään nykyään urheilullisena autona. Näin ei ollut kymmenen vuotta sitten. Onhan katuautoissa särmää. Meistä on tullut siisti brändi. 

Wolff on varma, että F1-talli on tehnyt osansa brändin imagomuutoksessa. 

– Kaikessa markkinoinnissa on tarkoituksena herättää tunteita. Me teemme sitä, Wolff summaa. 

Lähde: gpfans.com

Lisää aiheesta:

Toto Wolffilta kovaa tekstiä Ferrarin kulttuurista – potkut saaneen italialaispomon turha unelmoida paikasta Mersulla"Pysäyttämiseksemme on tehty kaikki mahdollinen" – ylivoimaisen Mercedeksen tallipomo ennakoi sarjan jättimuutosta, valottaa tulevaa asemaansa F1-sirkuksessaEikö Valtteri Bottas saa voittaa? Mercedes-pomo Toto Wolffilta hämmentävä kommentti F1-kaudestaHuhut Mercedeksen F1:stä lähdöstä voidaan lopettaa? Toto Wolffilta kovasanainen kannanotto: ”On hulluja, jotka kirjoittavat tuollaista”Toto Wolff pelkää mestaruusputken syövän Mercedeksen suosiotaMercedes-pomolta yllättävä paljastus: mestaritalli koki jo takapakkia
F1MercedesUrheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ke10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • ke10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • ti17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • ti11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • ma12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"