Mercedes-pomo paljasti valtavia lukuja F1-dominoinnista – miljoonat ovat muuttuneet miljardeiksi

Mercedeksen menestys F1-sarjassa on moninkymmenkertaistanut tallin markkinointiarvon, paljastaa tallipomo Toto Wolff.

Mercedes on voittanut kuusi viimeistä valmistajien maailmanmestaruutta viisi kuljettajien MM-titteliä napanneen Lewis Hamiltonin johdolla. 

Tämä dominointi on luonnollisesti nostanut myös Mercedes-tallin arvoa. Wolff oli hiljattain tutkinut hieman lukuja johtamansa tiimin markkinointiarvosta ja sen herättämästä kiinnostuksesta. Hän kertoi niistä Sky Sportsille. 

– Vuonna 2012 markkinointiarvomme oli, usko tai älä, noin 60-70 miljoonaa dollaria (55-65 miljoona euroa). Nykyään se on 4,5 miljardia dollaria, mikä on avannut paljon potentiaalia, Wolff kommentoi. 

Markkinointiarvo on siis kasvanut noin 70-kertaiseksi kahdeksassa vuodessa. 

– Mercedes nähdään nykyään urheilullisena autona. Näin ei ollut kymmenen vuotta sitten. Onhan katuautoissa särmää. Meistä on tullut siisti brändi. 

Wolff on varma, että F1-talli on tehnyt osansa brändin imagomuutoksessa. 

– Kaikessa markkinoinnissa on tarkoituksena herättää tunteita. Me teemme sitä, Wolff summaa. 

Lähde: gpfans.com

Lue myös:

    Uusimmat