Marimekon liikevaihto ja tulos ovat parantuneet hieman vertailukaudesta vuoden toisella neljänneksellä.
Marimekon vertailukelpoinen liikevoitto nousi vuoden toisella neljänneksellä 6,4 miljoonasta eurosta 6,5 miljoonaan.
Yhtiön mukaan liikevoittoa nostivat liikevaihdon kasvu sekä suhteellisen myyntikatteen parantuminen.
Korkeammat kiinteät kustannukset puolestaan heikensivät liikevoittoa. Liikevaihto kasvoi kahdella prosentilla 44,5 miljoonaan euroon.
Erityisesti vähittäismyynnin kasvu sekä Suomessa että kansainvälisesti kasvatti liikevaihtoa, yhtiö kertoo.
Liikevaihdon kehitystä puolestaan heikensi ennakoidusti kotimaan tukkumyynnin kertaluonteisten kampanjatoimitusten jääminen huomattavasti vahvasta vertailukaudesta.
Marimekon liikevaihto Suomessa nousi 3 prosenttia, kansainvälinen liikevaihto prosentin.
Maailmantalouden epävarmuudet ja niiden vaikutukset yleiseen taloudelliseen tilanteeseen voivat heijastua kuluttajien luottamukseen ja käyttäytymiseen ja vaikuttaa heikentävästi Marimekon liiketoimintaan tänä vuonna, toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko sanoo tulostiedotteessa.
