Mainos

Mainoksiin suhtaudutaan myönteisimmin printissä

Mainontaan suhtaudutaan myönteisimmin painetussa mediassa, kertoo uusin Kansallinen Mediatutkimus. Vastaajista 82 prosenttia suhtautuu myönteisesti mainontaan painetuissa sanomalehdissä, ja mainontaan iltapäivälehdissä suhtautuu myönteisesti 71 prosenttia vastaajista.

Televisio-, radio-, ja nettimainontaan suhtautuu tutkimuksen mukaan myönteisesti noin 30–50 prosenttia vastaajista. 

Tutkimuksesta käy myös ilmi, että sanoma- ja aikakauslehtiä luetaan entistä harvemmin painettuina versioina, vaikka ne ovat edelleen suosittuja. Matkapuhelimista ja tableteista lukemisen suosio puolestaan kasvaa.

Kansallinen Mediatutkimus (KMT) on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimuskokonaisuus. Tutkimuksen päätilaaja on MediaAuditFinland ja toteuttaja TNS Gallup.

Median murros on ajanut tiedotusvälineet kamppailemaan mainostuloista. Katso alla olevasta videosta, mitä mieltä tulevaisuudentutkija on median murroksesta:

1:07


Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.