Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Mainoksiin suhtaudutaan myönteisimmin printissä

Kansalliseen Mediatutkimuksen vastaajista 82 prosenttia suhtautuu myönteisesti mainontaan painetuissa sanomalehdissä.
Kansalliseen Mediatutkimuksen vastaajista 82 prosenttia suhtautuu myönteisesti mainontaan painetuissa sanomalehdissä.Lehtikuva
Julkaistu 13.09.2016 00:05

MTV UUTISET - STT

Mainontaan suhtaudutaan myönteisimmin painetussa mediassa, kertoo uusin Kansallinen Mediatutkimus. Vastaajista 82 prosenttia suhtautuu myönteisesti mainontaan painetuissa sanomalehdissä, ja mainontaan iltapäivälehdissä suhtautuu myönteisesti 71 prosenttia vastaajista.

Televisio-, radio-, ja nettimainontaan suhtautuu tutkimuksen mukaan myönteisesti noin 30–50 prosenttia vastaajista. 

Tutkimuksesta käy myös ilmi, että sanoma- ja aikakauslehtiä luetaan entistä harvemmin painettuina versioina, vaikka ne ovat edelleen suosittuja. Matkapuhelimista ja tableteista lukemisen suosio puolestaan kasvaa.

Kansallinen Mediatutkimus (KMT) on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimuskokonaisuus. Tutkimuksen päätilaaja on MediaAuditFinland ja toteuttaja TNS Gallup.

Median murros on ajanut tiedotusvälineet kamppailemaan mainostuloista. Katso alla olevasta videosta, mitä mieltä tulevaisuudentutkija on median murroksesta:

1:07Tulevaisuudentutkija kertoo median murroksesta

Lisää aiheesta:

Tutkimus: Sanomalehtiin luotetaan – nuorista aikuisista lähes yhdeksän vastaajaa kymmenestä pitää luotettavanaLähes jokainen suomalainen lukee yhä viikottain lehtiä – perinteinen painotuote on edelleen digilehtiä suositumpiPainetun sanomalehden asema luotettavuudessa on yhä vankka Nuoret amerikkalaiset hylkäävät sanomalehdetAlle 45-vuotiaat seuraavat lehtiä kaikilla välineilläViimeaikainen uutisointi havahduttanut nuoret arvostamaan mediaa
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 20:39
    Teemu Keskisarja

    Teemu Keskisarjan puheista ei aloiteta esitutkintaa – näin hän kommentoi nyt

  • 19:23
    Luonto ja eläimet

    Matin linturetki sai yllättävän käänteen – otti kiinni äärimmäisen harvinaisen jättiläisen

  • 18:25
    Eduskunnan takahuone

    Kansanedustajan yöllinen tiedote käynnisti keskustelun – "Siinä sohvalla istuessa sen naksuttelin"

  • 18:11
    Kuolemantapaukset

    Autoilija kuoli törmättyään puuhun Savonlinnassa

  • 17:10
    Sairaalat ja hoitolaitokset

    Karu lakiesitys: Näin Suomen sairaaloiden on varauduttava Venäjän pommituksiin – "Keskeinen sodankäynnin kohde"