Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuvat: Ranskalainen urheiluauto tekee paluun markkinoille

Julkaistu 11.01.2016 11:45
Toimittajan kuva

Teknavi

toimitus@teknavi.fi

Renault esittelee helmikuussa legendaarista Alpine-nimeä kantavan urheiluauton. Suurelle yleisölle auto esitellään maaliskuussa Geneven autonäyttelyssä.

Renault ilmoitti uutuuden paljastuksesta Twitterin kautta. Mallinimellä A120 kulkeva auto esitellään jo 16. helmikuutta eli hyvissä ajoin ennen Geneven autonäyttelyä. Syynä tähän on jakamattoman huomion saavuttaminen esittelyn yhteydessä.

Urheilullinen Renault Alpine A120 tulee tarjolle eri tehoversioina. 1,8-litrainen moottori perustuu Renault Clio RS:n 1,6-litraiseen voimanpesään, joka vakiona tarjoaa 200 hevosvoimaa. Alpinen voimanlähteestä otetaan arviolta 250 hevosvoimaa perusmallissa ja kireämmän version arvellaan tarjoavan noin 300 hevosvoimaa. Vaihteistona toimii aina seitsemänvaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto.

Renault Alpinen peruslähtökohtana on auton keveys. Muun muassa runsaalla aluminiin käytöllä auton omamassa on saatu noin 1 100 kiloon. Alkuperäisissä suunnitelmissa oli tehdä autosta alle tuhat kiloinen, mutta tämän saavuttaminen olisi nostanut hinnan liian korkeaksi.

Renault Alpine A120 tulee mielenkiintoiseen luokkaan. Se pystyy muutaman mallivariaation avulla kilpailemaan tunnettujen urheiluautojen kuten Porsche Caymanin ja Alfa Romeo 4C:n kanssa, eikä laskuista sovi unohtaa juuri Suomeen saapuneita Lotuksen eri malleja.

Galleria

Lisää aiheesta:

Porsche paljasti todellisen monsterin – tässä on uusi 700-hevosvoimainen 911 GT2 RSTältä näyttää Kian uusi lippulaiva StingerSalakuvat: Panameran sulavammat linjatAlfa Romeon Giulia – onko tässä Alfan pelastaja?Alpinen paluu – Renault paljasti kauan odotetun uutuudenSalakuvat: Vapaasti hengittävä yllätys Porsche-mallistoon
RenaultAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Renault
  • ke09:01
    F1

    Täyskäännös: Autojätti sitoutunut F1-sarjaan

  • 1.9.10:44
    Koeajot

    Edulliset sähköautot testissä: Näin pärjäsi Renault 5 E-Tech

  • 30.10.202408:44
    F1

    F1-sarjassa mätkäistiin miljoonasakot

  • 02.10.202408:45
    F1

    Jyrkkä F1-päätös – perinteikkään yhtiön johto kritiikin kohteena

  • 28.08.202416:48
    F1

    F1-sarjassa tekeillä järeä päätös – Flavio Briatore kiistää osallisuutensa: "En ole kaikessa se paha poika"