Järjestyksessään 86. Geneven autonäyttely on takana, eikä näyttely tarjonnut suuria ihmeitä. Uutta rautaa oli esillä taas hengästyttävä määrä, autojen edessä keikaili vähäpukeisia naisia ja lehdistöpuheissa hevosvoimat ja päästöt saivat lähes yhtä suuren painoarvon. Siis ei mitään uutta alla Geneven harmaan taivaan.
Kännyköiden ja elektroniikan puolella tehdään jatkuvasti uusia innovaatioita, mutta autoalalla tahti on hieman rauhallisempi. Sähkö on toki tullut yhä vahvemmin mukaan autojen voimalinjoihin, mutta muuten autot ovat säilyneet melko perinteisinä. Tämä on pieni pettymys. Kännyköistä on tullut todella älykkäitä, ja autojenkin soisi seuraavan perässä hieman nopeammassa muutostahdissa. Monimutkaisen elektroniikan ja erilaisten näyttöjen lisääminen autoihin ei tee niistä vielä älykkäitä.
Toisaalta uudistumisen hitaus on helppo ymmärtää. Uusien autojen kehityssykli on pitkä; kuten on myös autojen elinkaari. Autotehtaat ovat isoja jättiläisiä, joiden johtajien mielipiteitä ei vaihdeta ihan noin vaan – ellei sitten koko johtokuntaa vaihdeta syystä tai toisesta.



