Aiemmin lähinnä ammattikäyttöön soveltuneet avolava-autot ovat muuttuneet viime vuosina henkilöautomaisempaan suuntaan. Ne tarjoavat nykyaikaisia mukavuuksia maasto-ominaisuuksista tinkimättä.
Tykkäsimme
- Moottorista
- Ajettavuudesta
Emme tykänneet
- Multimediajärjestelmän käytettävyydestä
- Sidontalenkkejä voisi olla enemmän
Hinta alkaen 33 674 € (2 hlö)
Hinta alkaen 42 768 € (5 hlö)
Koeajoauto 48 328 €
Amerikassa ja Euroopassa on hyvin erilaiset autokulttuurit. Rapakon takana vuodesta toiseen myydyin automalli on ollut Fordin F-sarja, eikä avolavojen suosiolle näy loppua. Viime vuosina Euroopassakin on alettu kiinnittää huomiota täkäläisten avolavojen tyyliin ja autoja myydään entistä enemmän myös lifestyle-tuotteina. Mukaan on myös tullut uusia pelureita kuten Volkswagen ja loppuvuodesta markkinoille tulee myös Mercedeksen ensimmäinen avolava.
Ford Ranger on Fordin avolavavaihtoehto Euroopan markkinoille. Pienimmänkin F-sarjalaisen rinnalla Ranger näyttää lähinnä pieneltä leluautolta, vaikka kyseessä on Euroopan katukuvassa iso auto. Jälleen kerran voi todeta kaiken olevan kovin suhteellista.





