Toyota Auris sai keulalleen pienen turbomoottorin, joka tuo japanilaiset askeleen lähemmäs eurooppalaisten autoilijoiden toiveita. Yksi toive kuitenkin jää. Portaattoman automaatin voisi vaihtaa kaksoiskytkimelliseen versioon.
Hinta alk. 24 213 €
Tykkäsimme
- bensaturbo tuo menoon jouhevuutta
- maltillisesta kulutuksesta
- riittävästä määrästä sylintereitä
- mukavasta jousituksesta
Emme tykänneet
- portaaton CVT-automaatti huudattaa autoa
- rengasmelusta
Toyota tekee asioista omalla tavallaan, eikä hötkyily kuulu tuotteiden kehityskuvaan. Siksi pientä turbomoottoria on saatu odottaa näinkin kauan. Kone on nelisylinterinen, eli japanilaiset tekevät downsizingia omalla tavallaan. Toyota ei ole lähtenyt pudottamaan moottorista sylintereitä kuten monet eurooppalaismerkit ovat tehneet.
Kone sinänsä saa puhtaat paperit. Tehoa (116 hv) ja voimaa (185 Nm) on tarjolla riittävästi arkiajoon, Toyotalla ei ole tapana lähestyä autoilijoita suorituskyky edellä. Taloudellisuus on prioriteettilistalla korkeammalla, ja se näkyy moottorille ilmoitetuissa kulutuslukemissa. Alle viiden litran keskikulutus on kelvollinen luku.





