Kiireisen ihmisen pelastus: 7 minuutin tehokas treeniohjelma

0:45

Treenisovelluksia ei tarvita, kun kokeilet tätä 7 minuutin treeniohjelmaa. 

7 minuutin treeniohjelma on jokaisen kiireisen ihmisen unelma. Se sisältää 12 liikettä, joita kutakin tehdään 30 sekuntia mahdollisimman tehokkaasti ja kunkin liikkeen välillä pidetään 10 sekunnin tauko. Liikkeitä varten tarvitset vain maton ja tuolin.

Vain muutamassa minuutissa tehtävän treenin ideoi alunperin personal trainer Brett Klika ja liikuntafysiologi Chris Jordan.

Konseptin taustalla on intervalliharjoittelu eli lyhyitä intensiivisiä liikkeitä, joiden välillä on vain pieni tauko. Se on vähemmän aikaa vievä kuin perinteiset kuntosaliharjoitukset, mutta useiden tutkimusten mukaan se voi kuitenkin olla tehokkaampi. Nopeasykkeinen intervalliharjoittelu on tehokas, kun halutaan kasvattaa lihaksia, mutta se tekee hyvää myös sydämelle. 

Lähde: Techinsider


Lue myös

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja