Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kaupunki kehotti "hauskassa" kampanjassa ihmisiä seisomaan liukuportaissa väärällä puolella – ei uponnut asukkaisiin: "Miksi tekisitte tämän?"

Washingtonin metroja oikeasti käyttävät kansalaiset eivät vasemmalla seisoskelusta rentoutuneet – päin vastoin. Moni huomautti, että yksikin lorvailija voi myöhästyttää aamun työmatkaa.
Washingtonin metroja oikeasti käyttävät kansalaiset eivät vasemmalla seisoskelusta rentoutuneet – päin vastoin. Moni huomautti, että yksikin lorvailija voi myöhästyttää aamun työmatkaa. shutterstock
Julkaistu 12.12.2019 12:20

Maria Aarnio

maria.aarnio@mtv.fi

Washington D.C. sai asukkaidensa vihat päälleen julkaistuaan mainoksen, jossa matkalaisia kehotettiin seisomaan liukuportaissa "väärin".

Washington D.C. sai asukkaidensa vihat päälleen uuden turismikampanjansa vuoksi. Kaupunki julkaisi mainoksen, jossa kehottaa asukkaitaan käyttäytymään "turistin tavoin" ja seisomaan liukuportaissa "väärin" – siis vasemmassa reunassa, kertoo NBC.

Perinteisesti tapana on ollut, että paikallaan olijat seisovat oikeassa reunassa, jolloin kiireisemmät pääsevät vasemmalta ohi.

"Pysy vasemmalla, pysy rentona"

Mainoksessa mies juttelee ystävänsä kanssa ja seisoskelee liukuportaiden vasemmassa reunassa.

Kiireinen, ärtynyt mies yrittää päästä ohi, mutta ei onnistu.

Mainos kuvailee vasemmalla seisovaa "niin rennoksi", että hänen ajan- ja paikantajunsa on kadonnut. Se kehottaa kaikkia ryhtymään vasemmalla seisoskelijoiksi ja välttämään takana kiukkuisena puuskuttavan miehen asennetta.

– Pysy vasemmalla, pysy rentona, pysy paikallisena, mainos julistaa.

Kyseinen mainos. Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

"Tämän on pakko olla vitsi"

Washingtonin metroja oikeasti käyttävät kansalaiset eivät vasemmalla seisoskelusta rentoutuneet – päin vastoin. Moni huomautti, että yksikin lorvailija voi myöhästyttää aamun työmatkaa.

– Ei kiitos. Itse en mieluummin myöhästyisi junastani ja sitten seisoskelisi laiturilla peukaloitani pyöritellen seitsemän minuutin ajan. Sitten en ehdi vaihtaa junaa, ja odotan taas 5–7 minuuttia. Ja niin olenkin tuhlannut 12–14 minuuttia odottaen metroa, ja vain siksi, että sinä tukit portaat, nimimerkki anonymousprincess toteaa Redditissä.

– Minun täytyy ehtiä bussiin ja seuraava menee vasta vartin päästä. Siirry, myös Nathaniel Lovin kirjoittaa Twitterissä.

– Tämän on pakko olla vitsi. Todella töykeää. Ei tämä ole mikään Disney World, tämä on kaupunki, jossa ihmisillä on paikkoja, joihin heidän täytyy päästä, Rebecca suomii.

– Miksi tekisitte tämän? Sangeeta ihmettelee.

"Kukaan ei pitänyt tästä". Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Tarkoituksena oli "vitsailla"

Mainoksesta vastaavan Destination DC:n toimitusjohtaja Elliott Ferguson toteaa, että mainoksen oli tarkoitus vain vitsailla aiheella, joka ärsyttää toisinaan kaikkia.

– Yleensä ne, jotka eivät tunne (liukuporras)etikettiä, ovat ihmisiä, jotka eivät tunne Washingtonia alueena. Joten halusimme vain pitää vähän hauskaa, hän kommentoi.

LUE MYÖS: Mies osti joulumainoksessa superhoikalle vaimolleen kuntopyörän, jotta tämä voisi "muuttaa elämänsä" – netissä täystyrmäys: "30 sekunnin matka hyvinvointihelvettiin"

Lue lisää lifestyle-artikkeleita!

Lähteet: NBCwashington.com, Reddit.com, Twitter.com

Lisää aiheesta:

TikTokissa keksittiin "kätevä lentokenttäniksi", jolla välttää jonot – kritiikkiä sataa ja syystäKelsey päätti parantaa kaupan esillepanoa, mutta toimintaa seurasi kritiikkimyrsky: "Siis oikeasti ajattelit, että tämä on söpö video?"Kauppaketju pyysi asiakkaita narauttamaan myymälävarkaita – kyltti johti pian someraivoon: "Aion teeskennellä, etten näe mitään"Mies osti joulumainoksessa superhoikalle vaimolleen kuntopyörän, jotta tämä voisi "muuttaa elämänsä" – netissä täystyrmäys: "30 sekunnin matka hyvinvointihelvettiin"Kaupunki pelkää, että "Ensiapu"-niminen strippiklubi johtaa apua tarvitsevat harhaan – somessa vitsaillaan: "Saatan 'vahingossa' kävellä sisään"Mies lukee bisneslehteä, nainen muotikirjaa – hotellimainosta syytetään seksismistä
Mitä ihmettä?TyöSomehititSosiaalinen mediaYhdysvallatLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Mitä ihmettä?
  • ma14:15
    Raha

    Ruotsalaismiehen luottokortti lakkasi toimimasta – syy yllätti virkailijatkin

  • 9.9.09:55
    Juomat

    Samppanja olikin halpaa viiniä hiilihapotettuna – viinintekijä narahti miljoonahuijauksesta

  • 8.9.20:08
    Kauneus ja tyyli

    Paulan kulmakarvojen värjäys sai epäonnisen käänteen

  • 8.9.13:15
    Asuminen

    Tiesitkö? Asuntokauppajärjestely Ranskassa on kuin vedonlyöntiä myyjän kuolemasta

  • 5.9.17:31
    Ruoka

    Vegaanin palopelastajan ensimmäinen työpäivä: 20 000 kiloa palavaa pihviä