Syliinsä juomaa läikyttänyttä mummohahmoa kritisoitiin niin paljon, että Ikea päätti leikata tämän mainoksestaan.
Ikean mainoksessa esiintynyt mummo keräsi kritiikkiä siinä määrin, että ruotsalainen sisustusjätti päätti leikata tämän pois. "Läikyttäjämummoa" esittänyt näyttelijä piti päätöstä ikävänä, vaikka ymmärtääkin sen, kertoo Aftonbladet.
Ikean joulumainoksessa oli tarkoitus leikitellä stereotypioilla ja iällä. Klipissä mummo on niin uppoutunut puhelimeensa, että kaataa juomalasinsa syliinsä hätkähtäessään "hereille". Lopuksi todetaan "kaikille ja kaikelle on tilaa".
Lue myös: Kaipasiko tämä asunto todella "naisen kosketusta"? Emman pintaremontti herättää raivoa: "Elinkelvoton"
Mainosta pidettiin kamalana ja stereotypisenä
Palaute ei kuitenkaan ollut ihastunutta. Mainoksen mummoa pidettiin ikävänä kuvauksena tärisevästä vanhuksesta, jolle sattuu vahinkoja.
Aftonbladetin haastattelema 69-vuotias piti mainosta "kamalana". Myös eläkeläisiä edustavan järjestön edustaja Åsa Lindestam kritisoi mainosta, vaikka kertookin ymmärtävänsä, että tarkoitus oli luultavasti levittää huumoria.