Tänä kesänä osa myyjistä on kohdannut ongelmia yrittäessään saada maksun tavaroistaan yhdellä Helsingin suosituimmista itsepalvelukirpputoreista.
Eräs helsinkiläisnainen kertoo odottaneensa rahojen tilitystä jo reilun kuukauden ajan. Hänellä oli pöytä suositulla helsinkiläiskirpputorilla kesäkuun alussa.
Tilille ei kuitenkaan vielä ole ilmestynyt odotettua 160 euroa.
Yhteydenpito kirpputorin ja myyjän välillä toimi ensin mutkattomasti useita kertoja, kunnes tuli tilityksen aika. Myyjä yritti tavoittaa kirpputorin henkilökuntaa puhelimitse ja sähköpostitse, mutta turhaan.
Myöskään myyjän kirjoittamaan negatiiviseen arvosteluun ei reagoitu kirpputorin Facebook-sivuilla.
– Yritin soittaa kolme kertaa päivässä kahden viikon ajan, mutta minulle ei vastattu kertaakaan.
Myyjä ei ole toistaiseksi ehtinyt käydä paikan päällä kirpputorilla, koska on matkustellut. Samasta syystä hän ei ehtinyt itse hakea tavaroitaan pois kirpputorilta – sen sijaan ystävä haki tavarat.
”Soitin sinne yhden viikon aikana vparikymmentä kertaa”
Saman koki myös toinen helsinkiläisnainen. Myös hän oli ensin täysin ongelmitta yhteydessä kirpputoriin muun muassa pöydän varaamiseen liittyen ja viesteihin vastattiin heti. Ongelmat kuitenkin alkoivat, kun rahojen tilitys tuli ajankohtaiseksi.