HS: Kauppiaalta kädenojennus autoileville asiakkaille: Hoitaa parkkisakot asiakkaiden puolesta!

Mikko kieltäytyi maksamasta yksityisen parkkifirman maksuja ja hävisi jutun oikeudessa, maksettavaa nyt lähes 13 000 euroa – ”Aivan helvetillistä” 1:13

Helsingin Kannelmäessä sijaitsevan K-market Iso-kappaan kauppias hoitaa asiakkailleen napsahtaneet parkkisakot heidän puolestaan, kertoo Helsingin Sanomat.

Pääkuvan video:

Mikko joutui maksamaan 13 000 euroa taistelussa yksityistä parkkifirmaa vastaan. Lue lisää aiheesta tästä linkistä!

Lehden mukaan kaupan aulassa on kyltti, jossa muistutetaan kahden tunnin ilmaisesta pysäköinnistä kaupan parkkipaikalla. Kyltti jatkuu kuitenkin seuraavin sanoin: ”Mikäli kuiten­kin sait valvonta­maksu asioi­des­sasi meillä alle kaksi tuntia, me hoidam­me asian. Tuo valvontamaksu kassalle. Terveisin: kauppias.”

Kauppias Tommi Kaipainen kertoo lehden haastattelussa todellakin ”maksavansa” asiakkaille napsahtaneet maksut, mikäli parkkikiekko on esimerkiksi unohtunut kaupassa asioidessa.

- Meillä on sopimus parkkifirman kanssa, että jos asioinnin yhteydessä vaikka unohtuu parkkikiekko, asiakas voi tuoda sakon meille. Me reklamoimme asian parkkifirmalle, että kyseessä oli vahinko. Tällä tavalla maksu kumoutuu, Kaipainen avaa parkkifirman kanssa sovittua järjestelyä HS:n haastattelussa.

Kaikissa tapauksissa maksua ei mitätöidä

Kauppias myös kertoo, ettei maksua mitätöidä, jos selviää, että auto on ollut kahden tunnin paikalla liian pitkään.

Kaipaisen mukaan mitätöintikäytäntö on ollut voimassa kaupalla kolme vuotta. Hän kertoo, että vahinkosakkoja tulee muutamia viikossa. 

Lue myös:

    Uusimmat