Verkkokauppa Hobby Hallista on tehty alkuvuonna aiempaa enemmän ilmoituksia Kilpailu- ja kuluttajavirastolle (KKV). Ilmoituksia on jätetty yhteensä 165 kappaletta. KKV:n lakimies Serina Kavoniuksen mukaan ilmoituksissa näkyy selkeä piikki aiempiin vuosiin.
Hobby Hallin toimitusjohtaja Pekka Pättiniemi kertoo olevansa tietoinen Hobby Hallin ongelmista. Hänen mukaansa ongelmat ovat johtuneet siitä, että Hobby Hallin varastotilat siirrettiin entisen omistajan Stockmannin tiloista Postin tiloihin.
Hobby Hall siirtyi vuoden alusta suomalaisen SGN Groupin omistukseen, mutta aiempi omistaja Stockmann oli tehnyt sopimuksen logistiikka- ja varastotoimintojen siirtymisestä Postille toukokuussa 2016.
Pättiniemen mukaan muuttoprojekti alkoi fyysisesti helmikuun alussa.
– Ei mennyt niin kuin Strömsössä. Samanaikaisesti yritys on kokenut organisaation ja verkkokaupan osalta isoja muutoksia. Ne kumuloituivat siten, että asiakkaille ei saatu tavaroita, Pättiniemi kertoo.
Kirjeitä perintätoimistolta
KKV:n tänä vuonna vastaanottamissa ilmoituksissa ja Hobby Hallin Facebook-sivulle jätetyissä palautteissa ihmiset kertoivat toimitusaikojen sekä asiakaspalvelun jonojen olleen pitkiä. Myös rahojen takaisinsaamisessa on ollut ongelmia.
Osa KKV:lle ilmoituksen tehneistä kertoo saaneensa kirjeitä perintätoimistolta, vaikka maksut on hoidettu ajallaan. Eräs ilmoittaja kertoo ostaneensa pojalleen television, jonka osamaksusta oli maksettu neljä erää, kun perintätoimisto otti yhteyttä.
