Kauden toisen neljänneksen avaa legendaarinen Monacon GP, joka on jopa F1-tasolla poikkeuksellisen haastava ja vaarallinen. 
Taitoa, uskaliaisuutta ja edistyksellistä teknistä osaamista vaativa katurata muistetaankin ainoana mereen kuskeja heittäneenä F1-ratana. Ohittaminen kapeilla teillä on lähes mahdotonta ja autojen käyttäytymistä on vaikea ennakoida. Tästä kaikesta huolimatta – tai ehkä juuri näistä syystä – vuodesta 1950 käytössä ollut rata on niin fanien kuin kuskienkin suosikki. Rata sisältää myös lyhyen pätkän tunneliajoa, joka asettaa omat vaatimuksensa kuskien valmistautumiselle sekä reagointikyvylle.  
Bottas viihtyy aurinkoisessa Monacossa
Monen muun formulakuskin tavoin myös Mercedeksen Valtteri Bottas on kotiutunut Monacon ruhtinaskuntaan. Viikon Formulasirkuksessa varikkotoimittaja Mervi Kallio kokee Monacon kuskin silmin, kun Bottas vie hänet ajelulle kisaradalle – tosin perheystävällisellä henkilöautolla, ei Mercedeksen salamannopealla kisapelillä. Matkan aikana Merville selviää, miksi Monaco on nastolalaiselle F1-kuskille paras paikka olla ja mikä Monacossa vetää formulatähtiä puoleensa.
Monte Carlon radan ainutlaatuisista haasteista kertovat Bottaksen tallikaveri Lewis Hamilton sekä Williamsin Felipe Massa.
Räikkösen fanin suru kääntyi iloksi Barcelonassa
Suomalaisittain Monacon osakilpailua edeltänyt Barcelonan GP ei olisi juuri huonommin voinut mennä. Ranskalainen Ferrari-fani Thomas ei voinut pidätellä itkua, kun Räikkönen joutui keskeyttämään kisan jo alkumetreillä. Kisan jälkeen suomalaiskuski kävi kuitenkin henkilökohtaisesti palauttamassa hymyn pikkupojan kasvoille ja tragedia saatettiin onnelliseen päätökseen. Viikon jaksossa tapaamme F1-maailman hurmanneen Thomasin, joka jakaa myös omat näkemyksensä Räikkösen epäonnisesta kisaviikonlopusta. Toivon mukaan Thomas saa lisää aihetta hymyyn Monacossa, jossa Ferrari-kuski jo kerran huristeli voittoon vuonna 2005.
