Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Ferrari tiputti kaikessa hiljaisuudessaan tupakkayhtiön pois F1-tallin nimestään

Mission Winnow -brändi on ollut näkyvästi esillä Ferrarin F1-asusteissa ja ulkonäössä.
Mission Winnow -brändi on ollut näkyvästi esillä Ferrarin F1-asusteissa ja ulkonäössä.Copyright Rex Features Ltd 2012/All Over Press
Julkaistu 03.03.2019 15:35
Toimittajan kuva

Ilari Savonen

ilari.savonen@mtv.fi

@ilarisavonen

F1-talli Ferrari on tehnyt viime hetken muutoksia nimeensä uuden kauden alla.

Vasta päivitetyssä kansainvälisen autoliiton FIA:n listauksessa Ferrarin F1-tallin virallinen nimi on nyt Scuderia Ferrari. Aiemmin koko nimi oli muodossa ”Ferrari Mission Winnow”.

Muutoksesta kertoi F1-sivusto RaceFans.

Mission Winnow on tupakkavalmistaja Philip Morris Internationalin brändi.

Philip Morris Internationalin eli PMI:n tunnetuin tuote on Marlboro, jonka logot on nähty Ferrarin F1-auton kyljissä jo 1990-luvulta lähtien.

Ferrari on omalta osaltaan saanut painetta tupakkamainostamisen lopettamiseksi muun muassa Euroopan Unionilta. Samaista viestiä on kuulunut myös Australiasta, jossa uusi F1-kausi käynnistyy maaliskuun puolessa välissä.

Mission Winnow -logot olivat näkyvästi esillä Ferrarin uuden kauden auton, SF90-värityksessä. Samainen brändi esiintyi myös isosti italialaistallin kuljettajien ajohaalareissa. 

Lisää aiheesta:

F1-tallin uusi ilme julki: Renault'n uudelleen brändätty tiimi esitteli talvivärinsäF1-talli McLaren ui vastavirtaan – lähde: teki yli 20 miljoonan sopimuksen tupakkafirman kanssaFerrari ratkaisi tupakkaongelmansa: tältä uusi F1-auto näyttää AustraliassaFerrari-pomo vahvisti tupakkalogojen poiston – täräytti kutkuttavan vihjailun: "Järjestämme yllätyksen"Palaavatko klassiset viivakoodit Ferrarin väritykseen? F1-tiimi taipuu hätäratkaisuun Australian tupakkalain takiaTupakkamainonta kielletty EU:ssa – Ferrari julkisti silti jatkosopimuksen
F1FerrariUrheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 12:35
    Moottoriurheilu

    Suomalaisyritys F1-tallin sponsoriksi – näytillä jo ensi viikonloppuna

  • 10.10.06:02
    MM-ralli

    Kalle Rovanperä tunnustaa hurjan faktan – Kimi Räikkösen ura esimerkkinä

  • 9.10.17:10
    MM-ralli

    Kalle Rovanperältä F1-paljastus – tältä meno näytti Red Bull -autossa

  • 9.10.10:48
    MM-ralli

    Kalle Rovanperä paljastaa MTV Urheilulle: F1-sarja tähtäimessä!

  • 8.10.17:23
    Mika Häkkinen

    Mika Häkkisen hämmästyttävä F1-väite nousi esiin – "Häntä pilkattiin noista väitteistä"