Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Ferrari tiputti kaikessa hiljaisuudessaan tupakkayhtiön pois F1-tallin nimestään

Mission Winnow -brändi on ollut näkyvästi esillä Ferrarin F1-asusteissa ja ulkonäössä.
Mission Winnow -brändi on ollut näkyvästi esillä Ferrarin F1-asusteissa ja ulkonäössä.Copyright Rex Features Ltd 2012/All Over Press
Julkaistu 03.03.2019 15:35
Toimittajan kuva

Ilari Savonen

ilari.savonen@mtv.fi

ilarisavonen

F1-talli Ferrari on tehnyt viime hetken muutoksia nimeensä uuden kauden alla.

Vasta päivitetyssä kansainvälisen autoliiton FIA:n listauksessa Ferrarin F1-tallin virallinen nimi on nyt Scuderia Ferrari. Aiemmin koko nimi oli muodossa ”Ferrari Mission Winnow”.

Muutoksesta kertoi F1-sivusto RaceFans.

Mission Winnow on tupakkavalmistaja Philip Morris Internationalin brändi.

Philip Morris Internationalin eli PMI:n tunnetuin tuote on Marlboro, jonka logot on nähty Ferrarin F1-auton kyljissä jo 1990-luvulta lähtien.

Ferrari on omalta osaltaan saanut painetta tupakkamainostamisen lopettamiseksi muun muassa Euroopan Unionilta. Samaista viestiä on kuulunut myös Australiasta, jossa uusi F1-kausi käynnistyy maaliskuun puolessa välissä.

Mission Winnow -logot olivat näkyvästi esillä Ferrarin uuden kauden auton, SF90-värityksessä. Samainen brändi esiintyi myös isosti italialaistallin kuljettajien ajohaalareissa. 

Lisää aiheesta:

F1-tallin uusi ilme julki: Renault'n uudelleen brändätty tiimi esitteli talvivärinsä
F1-talli McLaren ui vastavirtaan – lähde: teki yli 20 miljoonan sopimuksen tupakkafirman kanssa
Ferrari ratkaisi tupakkaongelmansa: tältä uusi F1-auto näyttää Australiassa
Ferrari-pomo vahvisti tupakkalogojen poiston – täräytti kutkuttavan vihjailun: "Järjestämme yllätyksen"
Palaavatko klassiset viivakoodit Ferrarin väritykseen? F1-tiimi taipuu hätäratkaisuun Australian tupakkalain takia
Tupakkamainonta kielletty EU:ssa – Ferrari julkisti silti jatkosopimuksen
F1FerrariUrheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 20:36
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton: En kadu

  • Eilen19:27
    Aston Martin

    F1-kultasormi hyppää Aston Martinin tallipäälliköksi

  • ma21:55
    Max Verstappen

    Lando Norris ärähti Max Verstappenille

  • ma08:28
    Moottoriurheilu

    Lance Stroll tarvitsi sotilasryhmän apua

  • 23.11.19:34
    MM-ralli

    F1-tähdet hekumoivat rallikokemuksillaan – tiukat terveiset WRC-päättäjille: "Jos he siinä onnistuvat..."