Facebook on toistaiseksi lykännyt suunnitelmiaan myydä mainostilaa WhatsApp-sovellukseen, kertovat Wall Street Journalin haastattelemat lähteet. Aiheesta uutisoi myös muun muassa The Verge -sivusto.
Facebookin kerrotaan perääntyneen aiemmista suunnitelmistaan myydä mainoksia WhatsApp-pikaviestipalveluun. Wall Street Journal -lehti kertoo, että mainoksien sijoittamista WhatsAppiin tutkinut tiimi olisi hajotettu viime kuukausien aikana.
Facebook aikoo nyt keskittyä niihin WhatsAppin ominaisuuksiin, jotka "mahdollistavat yritysten kommunikoinnin asiakkaiden kanssa sovelluksessa" sekä maksupalvelujen tarjoamiseen toisiin maihin.
LUE MYÖS: Tuplasti aiempaa nopeampi! Microsoft julkaisi uuden Edge-selaimensa ensimmäisen version – ladattavissa Windowsille ja macOS:lle
Mainoksia ehkä kuitenkin tulevaisuudessa
Ajatusta WhatsAppin Status-ominaisuuden eli tilaviestien mainoksista ei ole ilmeisesti kokonaan hylätty, mutta mainosten tuomisen ajankohdasta ei ole sen tarkempaa tietoa. Tällä hetkellä sovelluksessa ei ole mainoksia. Aiemmin Facebook kertoi, että mainokset olisivat tulossa WhatsAppiin Status-ominaisuuteen tänä vuonna.

