Sosiaalisen median jättiyhtiö Facebook lähes tuplasi tuloksensa vuoden ensimmäisellä neljänneksellä viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. 9,5 miljardiin dollariin kivunnutta tulosta siivitti mainosmyynti, joka kasvoi koronapandemian jumitettua ihmiset ruutujen äärelle.
Facebook kertoi myös palvelua kuukausittain käyttävien määrän nousseen kymmenen prosenttia. Palvelua käyttää yhtiön mukaan kuukausittain 2,85 miljardia ihmistä.
Myös päivittäisten käyttäjien määrässä raportoitiin kahdeksan prosentin nousu. Päivittäisiä käyttäjiä palvelulla on noin 1,88 miljoonaa, yhtiö kertoi tiedotteessaan. Käyttäjäluvut ovat maaliskuulta.
Facebookin liikevaihto nettimainonnasta kasvoi 46 prosenttia viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna. Mainonnan liikevaihto vuoden ensimmäiseltä neljännekseltä oli yhtiön mukaan noin 25,4 miljardia dollaria. Yksittäisten mainosten hinnat nousivat yhtiön mukaan noin 30 prosenttia edellisen vuoden vastaavan ajankohdan tasosta.
Yhtiön liikevaihto nojaa lähes täysin mainostuloihin. Neljänneksen koko liikevaihto oli noin 26,2 miljardia dollaria.
Applen älypuhelinten liikevaihto kasvoi 65 prosenttia
Laitevalmistaja Apple puolestaan yli kaksinkertaisti tuloksensa tammi-maaliskuun aikana 23,6 miljardiin dollariin viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Kasvua ajoivat muun muassa iPhone-puhelinten myyntipiikki sekä voimakas kasvu yhtiön muiden laitteiden ja palveluiden myynnissä.