Ferrari-kuljettajat komeilevat kärjessä Barcelonan kahdeksanpäiväisten talvitestien tulosluettelossa. Testien nopeimmista kierrosajoista ei kuitenkaan kannata tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
Ferrarin Sebastian Vettel ajoi koko testien nopeimman kierrosajan 1.17,182 uusilla hypersoft-renkailla, jotka ovat Pirellin rengasvalikoiman nopeimman kumit yhden kierroksen matkalla. Kimi Räikkönen täydensi Ferrarin valtaa tulosluettelossa testien toiseksi parhaalla kierrosajalla 1.17,221 niin ikään hypersoft-renkailla. Ferrari-kuskien kärkiajat syntyivät aika-ajotyylisillä vedoilla kevyellä bensakuormalla.
Vettel oli myös testien ahkerin kuljettaja ajettuaan 643 kierrosta. Vatsatauti verotti Räikkösen ajomäärää ja suomalaiselle kertyi talvitesteissä 286 kierrosta. Mercedes-kuljettajat Valtteri Bottas ja Lewis Hamilton keräsivät tallilleen yhteensä eniten testikierroksia 1040 kappaletta, joka tarkoittaa 4841 testikilometriä. Vähiten testiajoa, 599 kierrosta eli 2788 km, sai kokoon McLaren. Fernando Alonso oli kuitenkin Ferrarien jälkeen testien kierrosaikavertailun kolmas 0,6 sekuntia Vetteliä hitaammalla ajalla.
Mersu-kuskit eivät missään vaiheessa testanneet ultrapehmeillä renkailla eivätkä hakeneet maksimaalista yhden kierroksen vauhtia, vaan tekivät parhaat aikansa valikoiman toiseksi nopeimmilla renkailla, eli ultrasofteilla. Mersu keskittyi testeissä selvästi kisasimulaatioihin. Hamilton oli kierrosaikavertailussa kahdeksas 1,2 sekunnin erolla kärkeen. Bottas ajoi testien kymmenenneksi parhaan kierrosajan. Mercedes-kuljettajien vauhti oli kuitenkin huomattavan vakuuttavaa pitkissä vedoissa, joissa Mersu oli selvästi edellä lähimpiä kilpakumppaneitaan Ferraria ja Red Bullia. Näin ollen Mercedes vaikuttaa säilyttäneen asemansa nopeimpana tallina, vaikkei siltä testien tulosluettelon perusteella näytäkään.
Haasin Kevin Magnussen säväytti supersoft-renkailla ajamallaan kierrosajalla, joka jäi 1,178 sekuntia Vettelin kärkiajasta. Hypersoft ja supersoft rengasseosten välinen nopeusero aiheuttaa jo lähes sekunnin verran eroa, joten Haasin vauhti oli yllättävän lähellä Ferraria. Testit antoivat siis viitteitä siitä, että Haas olisi ottanut selvän kehitysaskeleen sitten viime kauden.

