Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

F1-talleille yllätysilmoitus USA:n GP:n alla: vaikuttaako Pirellin rengaspäätös kisaan?

xpbimages.com
Julkaistu 21.10.2018 20:38
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

F1-sarjan rengasvalmistaja Pirelli on määrännyt talleja nostamaan Yhdysvaltain GP:ssä käytettävien renkaiden ilmanpaineita vain hieman ennen kilpailua, uutisoi Motorsport.com.

Pirelli nosti ilmanpaineiden alarajaa 1,38 barista 1,48:aan. Ilmoitus tuli tiimeille vasta lauantain aika-ajojen jälkeen.

LUE MYÖS: Valtteri Bottaksen auton löydös säikäytti Mercedeksen: USA:n F1-varikolla alkoi kova säpinä

Pirelli oli huomannut lauantain harjoituksissa ja aika-ajoissa, että takarenkaat kärsivät Austinissa odotettua enemmän. Pirellin urheilujohtaja Mario Isola uskoo, ettei 0,1 barin muutoksella ole suurtakaan vaikutusta auton balanssiin, mutta C Moren asiantuntija Ossi Oikarinen on toista mieltä.

– Kymmenysosabarin paineen nosto ei tietysti tunnu isolta numerolta, mutta F1-autossa se on paljon, ja tämä vaikeuttaa myös auton säätöjen tekemistä, koska kun takarenkaan painetta nostetaan, autosta tulee yliohjaavampi ja se tarkoittaa myös sitä, että takarenkaiden kestävyyden kanssa saa olla vähän varovaisempi, Oikarinen kertoo.

Tallit olivat tätä ennen keränneet sateisen perjantain jälkeen vähäistä tarjolla ollutta informaatiota eri ilmanpaineilla kuin millä kisa viedään lopulta läpi.

Lisää aiheesta:

Turkin GP:n ympärillä käsittämätöntä sekoilua: Pirellin rengaspomo joutui taas myöntämään kiusallisen tosiasianValtteri Bottaksen auto oli FIA:n tarkassa syynissä – Mercedes paljastaa nyt, mistä tv-kuvissa näkyneessä keskustelussa oli kyseSilverstonen toiseen kisaan tehtiin muutoksia viime viikon rengasrikkojen jälkeen – Valtteri Bottas kertoo: näin muutokset vaikuttavatPaljastus: Mercedes pelkäsi Ferrarin protestia – pakotettu viime hetken muutoksiin autossaF1:n rengassalaliitto voidaan haudata: Vettel myöntää rengasmuutoksen hyödyttäneen FerrariakinPirelli otti opikseen: F1-rengassääntöön muutos Italiassa
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"

  • Eilen09:03
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottas menetti yllättäen F1-paikkansa: "Meillä oli jo sopimus"

  • Eilen07:25
    Meksikon GP

    Järkyttävä näky F1:ssä – kuljettaja oli ajaa ihmisten päälle: "Olisin voinut tappaa heidät"

  • 26.10.23:58
    F1-tulokset

    F1-kausi 2025: MM-pisteet ja tulokset

  • 26.10.23:50
    F1-liveseuranta

    Lando Norris murskaavalla voitolla MM-kärkeen – näin Meksikon GP eteni