Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

F1-insinööri pessimistisenä sääntömuutoksista – "Mersun ja Red Bullin etu vain kasvaa"

Ovatko Mercedes ja Red Bull taas muiden edellä?
Ovatko Mercedes ja Red Bull taas muiden edellä?imago/Crash Media Group/ All Over Press
Julkaistu 09.02.2017 15:25

MTV SPORT

F1-sarjan alkavan kauden sääntömuutokset eivät välttämättä tuota toivottuja tuloksia, pelkää Manor-tallin pääsuunnittelijana viime kaudella toiminut Luca Furbatto.

Ensi kauden autoissa korostetaan aiempaa enemmän aerodynamiikkaa ja mekaanista pitoa. Muutoksien on toivottu tuovan pelikenttää tasaisuutta, mutta Furbatto uskoo isojen resurssien jatkavan yhä jyräämistään.

– Erityisesti Mercedes ja Red Bull ovat aina rakentaneet autoihinsa paremman rungon kuin pienemmillä resursseilla varustetut kilpailijansa. Enemmän downforcea kehittävissä autoissa heidän pitonsa vain paranee. Se kasvattaa tallien välisiä eroja, vaikka kaikki toivovat tilanteen kehittyvän toiseen suuntaan, Furbatto kertoi F1-journalisti Leo Turrinin blogissa.

Furbatto ei myöskään odota aerodynamiikan kykenevän tasoittamaan ensi kaudella voimanlähteiden tehoeroja.

– En odota siinä tapahtuvan muutosta parempaan. Itse asiassa uskon tapahtuvan aivan päinvastoin. Kauden 2017 autolla ajetaan suurempi osuus kierroksesta täydellä kaasulla, joten suurista tehoista nauttivien tallien etu ainoastaan kasvaa, Furbatto ennakoi.

– Uskon voittojen ratkaistavan Mercedeksen ja Red Bullin välillä. Red Bull on aina valmistanut Adrian Neweyn johdolla hyvän auton, kun taas Mercedeksen auto on erittäin tasapainoinen kokonaisuus sarjan parhaalla moottorilla varustettuna. Myönnän kuitenkin, että saatamme nähdä joitakin yllätyksiä, jotka voivat sekoittaa pakkaa, Furbatto lisäsi.

Lisää aiheesta:

"Mercedeksen kädet on sidottu" – Red Bullin avaus F1-kauteen tuli sokkina, näin yllättävä muutos voimasuhteissa tapahtuiF1-kärkitaistoon ravisteluja? Red Bull -pomo myöntää: sääntömuutoksilla odotettua isompia vaikutuksiaF1-suunnittelijaguru povaa voimasuhteisiin muutoksiaRed Bull -pomo ei anna puheiden hämätä – "Mercedes yhä selkeä suosikki"Brawn: Mercedes jatkaa vahvana ensi kaudellaFIA-pomo toppuuttelee F1-kuskien huolia
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"