Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

F1-asiantuntija teki mielenkiintoisen havainnon ”valtavasta erosta” Kimi Räikkösen ja Valtteri Bottaksen ajamisessa

F1-talvitestit ajettiin Espanjan Barcelonassa.
F1-talvitestit ajettiin Espanjan Barcelonassa.xpbimages.com
Julkaistu 01.03.2019 21:12

PEKKA KATAJAMÄKI

Entinen F1-kuski Karun Chandhok toimi Sky Sportsin asiantuntijana Barcelonan testien yhteydessä. Hispania-tallissa ja Lotuksella aikanaan ajanut intialainen on jakanut myös sosiaalisessa mediassa mielenkiintoisia havaintoja eri kuskien ajotyyleistä.

Chandhok on julkaissut Twitterissä kuvasarjan, josta näkyy neljän eri tallin kuskin ajaminen radan 12. mutkaan. Kuvissa esiintyvät Mercedeksen Valtteri Bottas, Ferrarin Sebastian Vettel, Renault’n Daniel Ricciardo ja Alfa Romeon Kimi Räikkönen.

– Tässä on selkeä esimerkki siitä, kuinka downforce (auton aerodynaaminen pito) voi auttaa! Valtavia eroja huippuautojen ja keskikastin autojen välillä mentäessä 12. mutkaan. Bottas ja Seb pystyvät kiihdyttämään leveällä linjalla 12. mutkaan päästyään ulos 11. mutkasta, kun taas Danielin ja Kimin täytyy tähdätä 12. mutkan keskikohtaan (apex), kirjoitti Chandhok julkaisun yhteyteen.

Räikkönen ja Ricciardo ajavat siis suoremmilla linjoilla 12. mutkaan, mutta Bottas ja Vettel voivat ylimääräisen pidon ansiosta painaa kaasua aikaisemmassa vaiheessa.


Alla Chandhokin twiitti.


Lisää aiheesta:

Draamaa F1-kisan jälkeen: iso joukko kuskeja tuomariston eteen – rikottiinko sääntöjä Kimi Räikkösen ja Sebastian Vettelin kolarin yhteydessä?F1-valokuvaajalta paljastus Sebastian Vettelin salamyhkäisestä kohtaamisesta – ”Olisipa minulla ollut kamerani”F1-asiantuntija teki hätkähdyttävän huomion Valtteri Bottaksen ajamisesta: "Miten hyvä tuo auto oikein on?!!""Pysäköintitaidoissa vielä tekemistä" – F1-asiantuntija naljaili Australian GP:n kärkikuskeille hauskalla kuvallaHuikeaa tuhannesosapeliä – F1-sarjalta upea video Ferrarin ja Mercedeksen välisistä pienistä eroistaAutourheilulegenda hyppäsi F1-auton rattiin ja ällistyi yhdestä asiasta – ”Ei mitään järkeä”
F1Kimi RäikkönenValtteri BottasUrheiluSebastian VettelDaniel Ricciardo

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ke10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • ke10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • ti17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • ti11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • ma12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"