Kompakti katumaasturi on oikeastaan vain uusiin ja trendikkäisiin vaatteisiin puettu kompakti tila-auto. Vastaiskuksi Renault on pukenut myös tila-autonsa uusiin vaatteisiin.
Tykkäsimme
- oivaltavista tilaratkaisuista
- muotoilusta
- Scenic ja Grand Scenic nyt selvästi eri näköiset
- matkustamisen mukavuudesta
Emme tykänneet
- 20-tuumainen vakiorengas vaatii hyväkuntoista tietä
- moottorivalikoima dieselpainotteinen
Suomeen vuodenvaihde 2016
Hinta avoinna
Kun Renault esitteli Scenicin tasan 20 vuotta sitten, kukaan muu ei ollut rohjennut tehdä samaa; kutistaa isomman tila-auton tavallisen perheauton mittoihin. Tuossa ensimmäisessä Scenicissä oli hyödynnetty paljon ranskalaisten isommasta tila-autosta eli Espacesta kerättyä tietotaitoa – ja ennen kaikkea sen omistajilta kerättyä tietämystä asiakkaiden tarpeista.
Kilpailijat seurasivat pian perässä, ja kompaktien tila-autojen myynti lähti vahvaan kasvuun. Seuraavaksi ilmiö levisi vielä astetta pienempiin autoihin. Viime vuosina kompaktien tila-autojen myynti on ollut hienoisessa laskussa, kun ne ovat menettäneet renkaansijaa katumaastureille.




