C-sarjalainen on Mercedeksen globaalisti myydyin automalli. Nyt C-sarja koki ison uudistuksen, jossa muun muassa lähes koko moottoripaletti laitettiin uusiksi.
Hinta alkaen 39 398 €
Automallit kokevat yleensä malli-ikänsä puolivälissä hieman isompia päivityksiä. Välillä muutokset ovat lähinnä kosmeettisia, mutta ajoittain tapahtuu myös merkittäviä päivityksiä. Ulkonäöllisesti C-sarjan päivitykset ovat suhteellisen pieniä, mutta konehuoneen ja sähköjärjestelmien puolella lähes kaikki on pistetty uusiksi.
Pääsimme ottamaan ensituntumat kenties malliston mielenkiintoisimmasta moottoriversiosta. Uuden C 200 -mallin voimanlähteenä toimii uuden sukupolven 1,5-litrainen ahdettu bensiinimoottori, jonka yhteydessä nähdään 48 voltin sähköjärjestelmä. Järjestelmä koostuu hihnan välityksellä kampiakseliin kytketystä 10 kW:n tehoisesta käynnistingeneraattorista ja pienestä akusta. Generaattori lataa 48 voltin akkujärjestelmän lisäksi myös auton 12-voltin akkua esimerkiksi jarrutuksissa, ja toimii starttimoottorina start-stop-järjestelmän yhteydessä. Perinteisen laturin tarve siis vähenee, mikä parantaa nykypäivänä tärkeää taloudellisuutta. Tehoa vaativissa tilanteissa käynnistingeneraattori antaa kampiakselille lisätehoa 10 kW:n verran ja lisävääntöä on tarjolla 160 newtonmetriä. Tähän perustuu myös järjestelmä EQ Boost -nimitys. Vaihteistona toimii aina 9-portainen automaattivaihteisto.



