Katumaasturien suosion myötä käytännössä kaikilla isoilla autonvalmistajilla on vähintään muutama korkean maavaran vaihtoehto. Jeep kuuluu merkkinä niiden harvojen joukkoon, jonka tarjonta on aina rakentunut vain maastoautojen ympärille.
Edellisen sukupolven Jeep Compass haihtui markkinoilta vähin äänin. Se ei saavuttanut etenkään Suomessa kovin suurta suosiota, sillä työkalumainen olemus ei enää 2000-luvulla istunut kompaktia katumaasturia etsivien kriteereihin. Siksi onkin hyvä, että edeltäjän muistelemiselle ei ole tarvetta uutuuden kohdalla.
Uusi Compass on saanut tuttua ilmettä lippulaiva Grand Cherokeesta. Keulassa on tiettyä päättäväisyyttä, mutta ei kuitenkaan aivan yhtä rohkeaa irrottelua kuin Cherokeen kohdalla. Muotoilussa onkin aistittavissa aavistus varovaisuutta verrattuna Compassin molemmin puolin mallistossa sijaitseviin Cherokeehen ja Renegadeen nähden. Ehkä aavistus lisää särmää ei olisi ollut pahitteeksi etenkään auton perän linjoille.




