Brand Finance: Ferrari on maailman vahvin brändi

Ferrari on maailman vahvin brändi, väittää brändeihin erikoistunut kansainvälinen konsultointi- ja anylyysitoimisto Brand Finance vuotuisessa The Global 500 -tutkimuksessaan.

Tutkimuksen mukaan maailman arvokkain brändi on Apple, mutta vaikka Ferrari ei pysty kilpailemaan koollaan tai liikevaihdollaan, se loistaa houkuttelevuudellaan ja asiakkaidensa uskollisuudella.

Liikevaihdon lisäksi tutkimuksessa tarkastellaan muun muassa liikevoittoprosenttia ja liikevaihtoa per asiakas. Huomioon otetaan myös markkinoinnin ja mainonnan budjetit.

Vuoden 2012 ensimmäisen yhdeksän kuukauden aikana Ferrarin liikevoitto kasvoi 7,6 prosenttia 152,4 miljoonaan euroon. Ferrarin liikevaihto oli 1,76 miljardia euroa ennen vuoden viimeistä neljännestä.

Ferrarin perässä vahvimpien brändien viiden kärjessä oli Google, Coca-Cola, PwC ja Hermes.

Lisää aiheesta

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Olemme päivittäneet MTV Oy:n tietosuojakäytännön. Päivityksen yhteydessä Mediahub Oy:n tietosuojakäytäntö on yhdistetty osaksi MTV:n tietosuojakäytäntöjä. Lue lisätietoja tästä.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja