Mainos

Brand Finance: Ferrari on maailman vahvin brändi

Ferrari on maailman vahvin brändi, väittää brändeihin erikoistunut kansainvälinen konsultointi- ja anylyysitoimisto Brand Finance vuotuisessa The Global 500 -tutkimuksessaan.

Tutkimuksen mukaan maailman arvokkain brändi on Apple, mutta vaikka Ferrari ei pysty kilpailemaan koollaan tai liikevaihdollaan, se loistaa houkuttelevuudellaan ja asiakkaidensa uskollisuudella.

Liikevaihdon lisäksi tutkimuksessa tarkastellaan muun muassa liikevoittoprosenttia ja liikevaihtoa per asiakas. Huomioon otetaan myös markkinoinnin ja mainonnan budjetit.

Vuoden 2012 ensimmäisen yhdeksän kuukauden aikana Ferrarin liikevoitto kasvoi 7,6 prosenttia 152,4 miljoonaan euroon. Ferrarin liikevaihto oli 1,76 miljardia euroa ennen vuoden viimeistä neljännestä.

Ferrarin perässä vahvimpien brändien viiden kärjessä oli Google, Coca-Cola, PwC ja Hermes.

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.