Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Brand Finance: Ferrari on maailman vahvin brändi

Julkaistu 18.02.2013 15:27

Ferrari on maailman vahvin brändi, väittää brändeihin erikoistunut kansainvälinen konsultointi- ja anylyysitoimisto Brand Finance vuotuisessa The Global 500 -tutkimuksessaan.

Tutkimuksen mukaan maailman arvokkain brändi on Apple, mutta vaikka Ferrari ei pysty kilpailemaan koollaan tai liikevaihdollaan, se loistaa houkuttelevuudellaan ja asiakkaidensa uskollisuudella.

Liikevaihdon lisäksi tutkimuksessa tarkastellaan muun muassa liikevoittoprosenttia ja liikevaihtoa per asiakas. Huomioon otetaan myös markkinoinnin ja mainonnan budjetit.

Vuoden 2012 ensimmäisen yhdeksän kuukauden aikana Ferrarin liikevoitto kasvoi 7,6 prosenttia 152,4 miljoonaan euroon. Ferrarin liikevaihto oli 1,76 miljardia euroa ennen vuoden viimeistä neljännestä.

Ferrarin perässä vahvimpien brändien viiden kärjessä oli Google, Coca-Cola, PwC ja Hermes.

Lisää aiheesta:

Verkkokauppajätti Amazonin liikevaihto kasvoi reippaasti – taustalla nopeat toimituksetFerrarille komea tunnustus: maailman vahvin brändiBMW-älykelloja tulossa ensi vuonna – uusi sopimus jatkuu vuoteen 2023HMD Globalin Nokia-älypuhelinten markkinaosuus 1 prosentti loppuvuonnaTulossa pian Land Rover -puhelimia – Cat- ja Kodak-puhelimia jo tekevä Bullitt Group sai uuden omistajanTutkimus: Nämä automerkit säilyttävät parhaiten arvonsa
GoogleAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Google
  • 19:28
    Meta

    Nyt se alkaa: Lasten Instagram- ja Facebook-tilit poistetaan Australiassa

  • 16:59
    Ilmiöt

    Google julkaisi vuoden trendit – pyysimme kansalaisia paljastamaan oman hakuhistoriansa

  • 06:07
    Ruoka

    Ruokareseptihaut, jotka trendasivat vuonna 2025 – haitko sinäkin?

  • 06:01
    Ilmiöt

    "Kysymyksiä, joita ei aina kehtaa sanoa ääneen" – näitä vastauksia suomalaiset kaipasivat vuonna 2025

  • 06:00
    Eppu Normaali

    Näitä julkisuuden henkilöitä suomalaiset googlasivat eniten tänä vuonna – yksi nimi korostuu