Suomalainen bloggaaja sai mainonnan eettiseltä neuvostolta huomautuksen mainoslinkkien puuttuvasta merkitsemisestä. Mainostuksen kohteena ollut yritys antoi neuvostolle erikoisen vastauksen syytöksiin.
– On se kumma, että kaiken maailman kommunistit kitisevät joka asiasta tänä päivänä. Menisivät töihin niin olisi muutakin ajateltavaa, kiteytti suomalaisyrittäjä neuvostolle heidän pyytäessään yritykseltä kommenttia suomalaisbloggaajan puutteellisista markkinointimerkinöistä.
Ärtynyt suomalaisyrittäjä oli verkkokauppa House of Brandonista vastaavan Fashion Trade Scandinavia Oy:n toimitusjohtaja Tommi Kumpuniemi.
Huomautus mainoslinkkien puuttuvista merkinnöistä
Mainonnan eettinen neuvosto käsitteli lokakuussa yksityishenkilön ilmoituksen perusteella suomalaisen naisbloggaajan mainoslinkkejä sisältävää blogipostausta.
Neuvosto päätyi antamaan naiselle huomautuksen, sillä julkaisussa ollut markkinointi ei ollut tunnistettavissa markkinoinniksi.
Kyseessä oli yhteistyössä House of Brandonin kanssa toteutettu julkaisu.
– Minä en voi yhtään mitään sille, että kirjoituksesta puuttuu merkintä. Tehkää tekin jotain järkevää ja lopettakaa yritysten ja yrittäjien typerä kiusaaminen tyhjänpäiväisillä asioilla. Bloggaajilla on oikeus käyttää affilinkkejä postauksissaan.

