Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Audi: Autoteollisuuden merkittävin keksintö jää pian historiaan

Audi esitteli tulevaisuuden tuotantomenetelmiä Smart Factory -tapahtumassaan.
Audi esitteli tulevaisuuden tuotantomenetelmiä Smart Factory -tapahtumassaan.AUDI AG
Julkaistu 28.11.2016 17:54

MTV LIFESTYLE

Liukuhihna puolustaa edelleen paikkaansa autoteollisuudessa, mutta ei enää Audilla.

Liukuhihna mullisti autoteollisuuden yli sata vuotta sitten. Fordin vuonna 1913 aloittama liukuhihnatuotanto mahdollisti autojen valmistusmäärien radikaalin kasvattamisen ja sitä ovatkin sen jälkeen hyödyntäneet käytännössä kaikki autovalmistajat.

Audin Fabian Rusitschkan mukaan heidän asiakkaansa tahtovat yksilöllisesti valmistettuja autoja. Siihen ei liukuhihna taivu. Hän kertoo, että esimerkiksi Afrikkaan menevässä autossa ei ole välttämättä penkinlämmittimiä.

Oma vaikutuksensa on myös koko ajan yleistyvillä avustinjärjestelmillä ja autonomisilla toiminnoilla, joiden erilaisia yhdistelmiä on lukematon määrä.

– Jokaisen auton on oltava yksilöllinen, vähän kuin mittatilauspuku. Erot autoissa voivat olla suuriakin.

Erilaiset autot myös valmistuvat eri tahtiin. Päivässä ehditään valmistamaan enemmän kaksiovisia kuin neliovisia.

Perinteisen liukuhihan Audi suunnittelee korvaavansa kokoamisalustoilla, joiden luokse robotit tulevat suorittamaan omat yksilölliset toimenpiteensä. Auto on siis hyvin pitkälti paikallaan.

Lähde: Handelsblatt

***

3:23Näin Audi rääkkää uusia mallejaan


Lisää aiheesta:

Volkswagen tähtää automaailman Appleksi – lyö tiskiin 34 miljardia euroaToyota haluaa pitää ihmisen ratin takana myös tulevaisuudessa – esitteli erikoisen konseptiautonTarjolla virtuaalitodellisuutta ja 3D-mallinnusta – automuotoilijat luottavat edelleen saveenBMW ajaa ilman kuljettajaa vuonna 2021 – saksalaismerkki ja Intel yhteistyöhönLuonnoskuvat: Volkswagen seuraava yritys luksusluokkaan – luvassa täyssähköautoMercedes-Benz vaihtaa robotteja ihmisiin tehtaillaan
AudiAutotehtaatAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Audi
  • 17.3.19:53
    Työelämä

    Heikon myynnin kanssa kamppaileva Audi vähentää Saksassa 7500 työpaikkaa

  • 20.12.202421:01
    Volkswagen

    Volkswagenin kaavailemista säästöistä sopu – Saksan tehtaat pysyvät auki

  • 11.11.202409:00
    F1

    Jättikauppa: Audin F1-hankkeesta hurjia tietoja

  • 03.09.202417:57
    Volkswagen

    Auton ostajille satojen miljoonien tappiot – Volkswagenin ex-pomo oikeuden eteen

  • 11.04.202409:22
    Autot

    Tällainen on tasavallan presidentin uusi virka-auto