Hyundain premiumdivisioona Genesis tuo Eurooppaan muun muassa kaksi sähköautoa.
Korealainen autovalmistaja Hyundai aikoo laajentaa jalansijaansa eurooppalaisessa automarkkinassa luksusmerkkinsä voimin. Yhtiö esittelee kesällä premium-brändinsä Genesiksen eurooppalaiselle asiakaskunnalle, uutistoimisto Reuters kertoo.
Vuonna 2015 perustettu Genesis on emoyhtiö Hyundain heittämä haaste sellaisille valioluokan brändeille kuin BMW, Mercedes-Benz ja Lexus. Genesis aikoo tuoda markkinoille niin tavanomaisia polttomoottorimalleja kuin sähköistettyjä kulkupelejä.
– Täyssähköinen G80 on ensimmäinen Eurooppaan saapuva Genesis. Sitä seuraa kaksi muuta täyssähköistä ajoneuvoa, joten eurooppalaisilla asiakkaillamme on varaa valita kolmesta nollapäästöisestä ajoneuvosta ensimmäisen vuoden aikana, Genesis Motor Europe julisti tiedotteessaan.

