Alusvaateyritys harrastaa "anti-castingia", jossa mallit palkataan sokkona, ilman mittoja tai valokuvaa.
Sanasta "alusvaatemalli" nousee mieleen välittömästi useita, usein stereotyyppisiä mielikuvia. Nyt eräs brändi haluaa muuttaa maailmaan, kertoo Metro.
"Se ei ole erilaista tai 'mahtavaa'"
Mallien valintaa kutsutaan englanninkielisellä termillä "casting". The Underargument -yritys harrastaa "anti-castingia" – siis castingin vastakohtaa. Yritys palkkaa sokkona malleja, joilla ei ole lainkaan kokemusta mallina toimimisesta.
– Koemme, ettei erilaisten naisten esitteleminen The Underargumentin kautta ole mitään, mistä pitäisi olla ylpeä. Se ei ole erilaista tai "mahtavaa". Senhän pitäisikin mennä niin, yritys kuvaa sivullaan.
Tapaavat vasta kuvauksissa
Hakuprosessin aikana yritys ei halua nähdä hakijan kuvaa tai tietää hänen mittojaan.
– Sivullamme näkyvät naiset on kaikki valittu sen tarinan perusteella, jonka kukin heistä päätti jakaa kanssamme. Valitsemme heidät ennen kuin tiedämme, miltä he näyttävät, tapaamme vasta kuvauspäivänä, brändin vuonna 2015 perustanut Maïna Cissé kuvailee.
