Älä pelkää nokosia – toimi näin!

Tiedätkö tätä: Pilaavatko päiväunet yöllisen unensaannin?

Sopivan pituiset ja oikeaan aikaan ajoitetut päiväunet eivät pilaa unensaantia yöllä, jos unirytmisi on normaali. Nokosia nukkuvilla on parempi muisti ja he ovat valppaita ja suoriutuvat tehtävistä paremmin. Nokosista haaveilevan kannattaa kuitenkin pitää mielessä seuraavat säännöt:

1. Älä ota päiväunia liian lähellä uniaikaa.

2. Pidä nokoset alle 30 minuutin mittaisina. Jos nokoset pääsevät venähtämään, ehdit vaipua syvempään uneen ja olet herätessäsi ärtynyt.

Jos olet yksi heistä, jotka kärsivät uniongelmista, kannattaa luultavasti jättää nokoset täysin väliin, jotta saisit unesta kiinni öisin.

Lisää unesta:


(MTV3)

Lisää aiheesta

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Olemme päivittäneet MTV Oy:n tietosuojakäytännön. Päivityksen yhteydessä Mediahub Oy:n tietosuojakäytäntö on yhdistetty osaksi MTV:n tietosuojakäytäntöjä. Lue lisätietoja tästä.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja