K-ryhmä aikoo uudistaa kaiken kaikkiaan peräti 1000 ruokakauppaa eri puolilla Suomea.
K-Market-ketjussa toteutetaan Suomessa uudistus, jonka myötä kaikki yli 400 K-Marketia ja noin 600 Siwaa ja Valintataloa saavat uuden ilmeen. Muutoksen myötä asiakastoiveita tuotteiden suhteen pyritään ottamaan entistä paremmin vastaan.
TIESITKÖ? Ensimmäinen Siwa muuttuu Helsingin Mäkelänkadulla K-Marketiksi viikolla 19.
– Kaupat tullaan muuttamaan samalla K-Marketeiksi, Keskon varatoimitusjohtaja ja päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala toteaa.
Uudistuksen myötä kaikki K-kaupat eivät enää muistuta totuttuun tapaan toisiaan. Etenkin tuotevalikoimiin pyritään uudistuksen myötä tekemään muutoksia.
– Tulevaisuudessa K-Marketit poikkeavat toisistaan suuresti riippuen kauppojen sijainnista ja paikallisen asiakaskunnan toiveista, K-Market-ketjusta vastaava johtaja Jesper Åberg kertoo.
Ulkoisista muutoksista kaikkein näkyvin on oranssi väri, joka valtaa alaa kauppojen ilmeessä. Aiemmin oranssia väriä on käytetty tuttujen kauppojen ilmeessä lähinnä tehostevärinä.
– Oranssia on pikkasen lisätty. Meillä on pitkät perinteet ja oranssi on ollut jo konseptissa pitkään. Olemme etsineet modernia ja rentoa otetta, kauppojen visuaalista ilmettä toteuttamassa ollut Ylva Lindqvist kertoo.




