Tokmanni-sovelluksen kahvietukupongin suosio yllätti Tokmannin. Sovellusta ei ole vielä virallisesti edes lanseerattu.
Facebookin säästöryhmässä levisi alkuviikosta vinkki Tokmannin sovelluksesta löytyvästä kahvitarjouksesta. Sovelluksen etukupongilla normaalisti noin kuusi euroa maksavaa Juhla Mokka -kahvia sai napattua kahden euron hintaan.
Pian keskusteluun alkoi kuitenkin virrata ihmetteleviä kommentteja Tokmannin työntekijöiltä. Työntekijät kertoivat, ettei sovellusta ole virallisesti vielä edes lanseerattu, ja etukuponki oli tarkoitettu vain henkilökunnan käyttöön. Moni ryhmän tarjoushaukoista kuitenkin kertoi pystyneensä hyödyntämään tarjouskupongin aivan normaalisti kaupassa asioidessaan.
Lue myös: Kylmää kahvia ja ruokaa retkikeittimellä – Sari Simoska, 31, elää tyhjässä kerrostaloyksiössä ilman sähköjä
Ilmeisesti etukupongin leviäminen yllätti myös Tokmannin, sillä sovellukseen ilmestyi keskiviikkona teksti tarjouksen rajoittamisesta.
− Kylläpä tämä etukuponki on suosittu! Odotettua suurempi mielenkiinto yllätti meidät kaikki! Tämän vuoksi Juhla Mokan etukuponkitarjousta joudutaan rajaamaan 10 000 kappaleeseen. Kiitos latauksista ja ihana huomata suuri kiinnostus Tokmanni-sovellusta kohtaan, sovelluksen tekstissä todettiin.
Näin Tokmannilta kommentoidaan
Tokmannin viestinnästä vahvistetaan MTV Uutisille, että etukuponkeja tarjoavaa sovellusta ei vielä virallisesti ole lanseerattu.
− Sovelluskaupasta löytyy tosiaan Tokmannin uusi sovellus, eikä sitä ole mitenkään piilotettu sinne. Se on ladattavissa kaikille, jotka sen löytävät, mutta emme ole sitä vielä lanseerannet tai enempää viestinneet, Tokmannin sijoittajasuhde- ja viestintäpäällikkö Maarit Mikkonen kertoo.
Erilaiset kauppaketjujen kanta-asiakassovellukset ovat nyt suosittuja. Omat etukuponkeja sisältävät sovelluksensa on Tokmannin lisäksi esimerkiksi Lidlillä, K- ja S-ryhmällä ja Normalilla.
Mikkonen vahvistaa, että sovellus ja sen edut ovat olleet jo ketjun henkilökunnan hyödynnettävissä, mutta etuja ei ole mitenkään rajattu pelkästään henkilökunnalle.
− Jos sen sieltä sovelluskaupasta löytää ja näkee, niin silloinhan sen on voinut sieltä ottaa.
"Ajattelimme, että tokmannilaiset keskenään pilotoivat ja kokeilevat sitä ensin"
Ilmeisen moni sovelluksen on jo löytänytkin, sillä ainakin Applen App Storessa se on noussut suosituimmaksi ilmaissovellukseksi.
Tokmannin markkinointi ja viestintäjohtaja Veli-Pekka Ääri kertoo MTV Uutisille sovelluksen "ennenaikaisen suosion" olleen positiivinen yllätys.
− Ajattelimme, että tokmannilaiset keskenään pilotoivat ja kokeilevat sitä ensin, emmekä pidä siitä mitään ääntä. Mutta sehän on tosiaan kaikkien ladattavissa sovelluskaupassa.
Äärin mukaan sovellus on tarkoitus lanseerata virallisesti viikolla 11. Nyt käynnissä on pienen porukan kokeiluvaihe ja sovelluksen ominaisuuksia saatetaan vielä kehittää.
Vaikka sovelluksen kahvitarjoukselle jouduttiin lätkäisemään suosion vuoksi rajoitus, ei kuponkia kuitenkaan sieltä kokonaan poistettu.
− Yritämme hanskata tilanteen, että saisimme kahvia mahdollisimman monelle riittämään.
Lue myös: Ostatko näitä tuotteita? Selvitimme suomalaiskauppojen suosituimmat valmisruoat
Katso myös video: Oletko huomannut tätä yksityiskohtaa Lidlin paistopisteellä?
0:30