Tamperelainen Pyynikin käsityöläispanimo tuo ensimmäisenä Suomen olutmarkkinoille sixpackin, jossa kaikki oluet eivät ole samaa laatua.
Pyynikin käsityöläispanimon uutuussixpack on ainoa laatuaan, sillä se sisältää peräti kuutta erilaista olutta. Sessio-olutsarjan maistelupakki lanseerataan valtakunnallisesti kauppoihin joulukuun puolivälissä.
– Loimme kuluttajalle olutmaailmaan helposti lähestyttävän portin, joka mahdollistaa aivan uudenlaisen, monipuolisen olutnautinnon. Pakkauksen on tarkoitus myös tukea järkevää ja tiedostavaa alkoholinkulutusta, jossa humaltumishakuisuuden sijaan mietittäisiin sisältöä ja kokonaisuutta, Pyynikin käsityöläispanimon olutmestari Tuomas Pere kertoo.
Leikkisästi kuudesti aukeavaksi maistelupakiksi nimetty sixpack sisältää yhden kutakin Sessio-olutsarjan tuotetta: Red Ale-, Stout-, White IPA-, American IPA-, Bitter- ja vehnäoluen.
Kuutta eri olutta samassa sixpackissa
Kuuden eri oluen maistelupakkaus on Pyynikin käsityöläispanimon tietojen mukaan Suomessa ensimmäinen laatuaan.
– Tiedossamme ei ole, että Suomessa olisi koskaan aikaisemmin päivittäistavarakaupoissa myyty suljettua, kuutta erilaista olutta sisältävää olutlaatikkoa, Pere toteaa.
Ajatus erikoisesta sixpackista syntyi muutama vuosi sitten. Taival uudenlaisen pakkauksen syntymiseen on kuitenkin ollut pitkä.
– Idea on muhinut päässäni jo vuosia. Ensimmäisen kerran ajatus otettiin panimolla vakavaan harkintaan muutama vuosi sitten, ja sen toteutusprojekti vei lähes kaksi vuotta, Pere sanoo.

