Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Näky supermarketin lihatiskiltä on saanut asiakkaat raivoihinsa – ymmärrätkö miksi?

0:34Porkkanainen jauhelikastike
Julkaistu 15.06.2018 07:03

Laura Matilainen

laura.matilainen@mtv.fi

Ensisilmäyksellä australialaisen supermarketin lihatiski näyttää samalta kuin missä tahansa ruokakaupassa. Tarkkasilmäiset asiakkaat ovat kuitenkin huomanneet tiskissä poikkeuksen, joka on saanut lukuisat ihmiset raivoihinsa.

Katso videolta perinteisen jauhlihakastikkeen resepti.

Australialainen Woolworths-supermarketti on joutunut vihaisten asiakkaiden kynsiin lihatiskinsä vuoksi. Keskellä naudasta, possusta ja kanasta valmistettuja tuotteita komeilee jauheliha, joka lähemmän tarkastelun perusteella paljastuu täysin kasviperäiseksi tuotteeksi.

Monet asiasta tyrmistyneet ihmiset käyvät sosiaalisessa mediassa kiivasta keskustelua siitä, mitä kaupan henkilökunnan päässä oikein liikkuu.

"Mutta miksi se on laitettu lihaosastolle?"

Vaikka Funky Fields tuotemerkin uutuus vastaakin alati kasvavaan vegaanitrendiin, sen sijoittaminen keskelle lihatuotteita on herättänyt närkästystä. Vegaanit eivät välttämättä löydä tuotetta, sillä yleensä he kiertävät lihatiskin kaukaa.

– Tämä on fantastista! Kasviperäistä jauhelihaa. Kiitos! Mutta miksi se on laitettu lihaosastolle? eräs asiakas kyselee supermarketin Facebook-sivulla.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä. 

– En mene tähän hyllyväliin, enkä osta sitä kuolleiden eläimien läheltä. Parempi olisi sijoittaa se muiden lihavapaiden tuotteiden joukkoon, toinen asiakas kirjoittaa.

LUE MYÖS: Makkarapaketissa härski kirjoitusvirhe – huomaatko, mille asiakkaat oikein nauravat? 

Woolworthsin tiedottaja perusteli Dailymail-sivustolle kasvisperäisen tuotteen sijoittamisen lihatiskille palvelevan niitä ihmisiä, jotka haluavat vähentää lihan kulutusta ja löytää uusia kasviperäisiä vaihtoehtoja. 

– Siinä on sama koostumus, samat ruoanlaitto-ominaisuudet ja se maistuu lihalle, tiedottaja kertoo.

Lähde: Dailymail 

Lisää aiheesta:

Ei aivan sitä, mitä odotettiin! Sanattomaksi vetänyt lasagne sai someyleisön tunteet kuumenemaan: ”Ketä he yrittävät huijata?” Ruokakaupan hedelmämehu sai asiakkaat tyrmistymään – sisältö ei vastannut lainkaan mielikuvia: "Tämä on vastenmielistä"Kauppaketju lanseerasi vegaaneille suunnatun grillin – nolo moka paljasti totuuden tuotteen takaaJulkkiskokki tyrmää kasvipohjaiset burgerit: "Se ei tuota minulle iloa millään tavalla" Makkarapaketissa härski kirjoitusvirhe – huomaatko, mille asiakkaat oikein nauravat? Kauppaketju myy valmiita kukkakaalisiivuja – hintava tuote ihmetyttää somessa: "Suurin osa kasvissyöjistä osaa viipaloida oman kukkakaalinsa"
Sosiaalinen mediaRuokakauppaMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Sosiaalinen media
  • 14.9.11:21
    Mielenosoitus

    Somekiellosta räjähti raivo – jo yli 70 kuollut mielenosoituksissa Nepalissa

  • 13.9.09:51
    Vihapuhe

    Jäitkö kiinni raivosyöttiin? Onlyfans-yrittäjä Mirelle Isohanni, 19, tienaa vihakommenteilla – "En näe mitään väärää"

  • 12.9.08:25
    Nuoret

    Näetkö somessa ahdistavaa materiaalia? Näin nollaat algoritmit

  • 10.9.20:11
    Fitness

    Tässä ammatissa kauneus ei yllättäen olekaan valttia

  • 10.9.05:17
    Facebook

    Syyttäjän ilakoiva Facebook-päivitys oli väärin – "Ai että mä tykkään voittaa"