Mainos
Mainos

Kauppaketju Lidl avaa kotimaisen verkkokaupan – perinteiset ruokatuotteet puuttuvat kokonaan!

Lidl avaa Suomessa verkkokaupan, jonka valikoimaan kuuluu lisäravinteita, superfoodia, pähkinöitä ja vitamiineja. Verkkokaupassa testataan myös muiden tuoteryhmien myyntiä, kuten joulun lahjatuotteita. Kyseessä on pilotti, jolla kerätään kokemuksia suomalaisten verkko-ostamisesta.

Lidl avaa torstaina 22.11.2018 verkkokaupan, jonka valikoimiin kuuluu urheilijoille ja kuntoilijoille suunnattuja tuoteita kuten lisäravinteita, superfoodia, pähkinöitä ja vitamiineja.

Lidl myy Sportyfeel-verkkokaupassa myymälästä tuttuja tuotteita, mutta valikoima on laajempi ja osa tuotteista myydään totuttua suuremmissa pakkauksissa. Esimerkiksi proteiinipatukat myydään 12 kappaleen pakkauksessa.

– Sportyfeel.fi on meille alusta, jolla voimme pienimuotoisesti testata ja kokeilla erilaisia verkkokaupan ratkaisuja. Tulemme testaamaan joitakin erilaisia tuotteita, palveluita ja kampanjoita joulusesongin ja ensi vuoden aikana. Kyse ei tässä vaiheessa ole kattavasta ruoan tai käyttötavaran verkkokaupasta, Lidl Suomen toimitusjohtaja Lauri Sipponen kertoo. ​​​​​​​

Joulusesonkia varten verkkokauppaan on perustettu joulutori, johon on kerätty lahjaideoita ja sesongin ajankohtaisia ruokatuotteita.

– Lisäämme verkkokauppaan uutuuksia viikottain, joten sivustoa kannattaa seurata, Sipponen jatkaa.

Kansainvälisen ketjun kotimainen testi

Lidlillä on Euroopassa useita erilaisia verkkokauppoja, joissa myydään muun muassa käyttötavaroita, viinejä ja matkoja. Sportyfeel-verkkokauppa on kehitetty Suomessa yhdessä suomalaisten kumppaneiden kanssa.

– Haluamme omalta osaltamme auttaa luomaan ja parantamaan suomalaisen verkkokaupan toimintaedellyksiä. Suomessa on vahvaa verkkokauppaosaamista. Sportyfeel-verkkokaupassa niin suunnittelu, alusta, maksupalvelut kuin logistiikkakin ovat kotimaista työtä, Sipponen jatkaa.

Lidl on aiemmin tänä vuonna asennuttanut myymälöihinsä ahkerasti Smartpost-automaatteja. Automaatteja on vuoden loppuun mennessä lähes 50 Lidlin yhteydessä.

– Uskon, että jatkossa entistä useampi asiakkaamme tilaa verkosta erilaisia tuotteita ja palveluita, joiden noudon yhteydessä on kätevää käydä hakemassa ruokakaupasta tuoreet kasvikset, leivät ja maidot. Kivijalkaa tarvitaan jatkossakin, Sipponen summaa.

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja