Mainos
Mainos

IL: Kansainvälinen yritys laittoi suomalaisen pienpanimon ahtaalle – suosittua Keisari 66 -olutta ei enää kauppojen hyllyillä nähdä!

Nokian Panimon tunnettu tuotemerkki Keisari 66 American Pale Ale tunnetaan jatkossa nimellä Keisari APA, uutisoi Iltalehti.

Iltalehden uutisen mukaan syy tunnetun oluttölkin nimen ja logon vaihtumiseen löytyy kansainvälisen yhtiön Nokian Panimoa vastaan asettamista vaatimuksista. Lodestar Anstalt -yhtiön vaatimuksena oli, että panimo lopettaa Keisari 66 APA -oluen etiketissä kilven käytön sekä viittauksen valtatie 66:een.

Yhtiön mukaan Nokian Panimon tunnukset aiheuttavat sekaannusvaaran sen aikaisempiin tavaramerkkirekisteröinteihin.

Uusi tuote, vaikka sisältö pysyy samana

Nokian Panimon toimitusjohtaja Matti Heikkilän mukaan yrityksellä ei ole resursseja lähteä mukaan mahdollisesti jopa vuosia kestävään oikeudenkäyntitaisteluun. Helpompi ratkaisu oli laittaa vuodesta 2013 valmistetun oluttölkin ulkoasu uuteen uskoon.

– Näiden kanssa on turha lähteä riitelemään, koska niillä on liian isot muskelit ja lakitoimistot takanaan, Heikkilä harmittelee Iltalehdelle.

Lisävaivaa Heikkilän mukaan aiheuttaa myös uusi EAN-koodi. Vaikka sisältö säilyy samana, uuden pakkauksen ja logon myötä olut on tavallaan uusi tuote, jonka myymisestä kauppoihin ja ravintoloihin täytyy neuvotella erikseen.

Alkuperäisen artikkelin voit lukea Iltalehden sivuilta.

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja