Näillä vinkeillä kiinnität baarimikkojen huomion. Kärsivällisyys palkitaan!
Baaritiskillä jonottaminen saattaa turhauttaa. Huffington Post kyseli kahdelta brittiläiseltä baarimikolta, kuinka asiakas pystyy parhaiten kiinnittämään heidän huomionsa. He kertovat myös, millainen on hyvä asiakas.
Kaksi sanaa: ole kärsivällinen
Anna baarimikolle työrauha, jos näet hänen olevan kiireinen. Ethän suinkaan ole ravintolan ainoa asiakas. Työntekijällä voi olla samaan aikaan muistettavanaan useamman asiakkaan tilaukset, eikä mikään ole niin ärsyttävää kuin tulla koko ajan keskeytetyksi. Odota siis rauhassa, vuorosi tulee kyllä. Jos vaikutat itse ärsyyntyneeltä ja hermostuneelta, saattaa olla, että sinua ei palvellakaan niin nopeasti kuin toivoisit.
Näytä olevasi valmis (ja ole valmis) tilaamaan
Unohda puhelimen tuijottaminen hetkeksi ja pidä rahasi valmiina maksua varten. Baarimikko tulkitsee sinun olevan valmis tilaamaan, jos kädessäsi on kortti tai rahaa.
Jos tilaat juotavaa muillekin, kysy heiltä etukäteen, mitä he haluavat tilata. Älä käänny heidän puoleensa vasta tiskillä.

