Erikoisesta tuotteesta yhtäkkiä hittiherkku Suomessa – myynti 30-kertaistui!

shutterstock_242976334
Keltajuuri on suomalaisille huomattavasti punajuurta etäisempi tuttavuus. Peter Zijlstra

Prismoissa ja S-marketeissa lokakuun alussa lanseeratut Kuukauden satokausituotteet kävivät kovalla tahdilla kaupaksi myös marraskuussa.

Suomalaiset ostivat tänä talvena yllättäen huomattavasti tavallista suurempia määriä muun muassa keltajuurta ja naurista.  keltajuuri on ollut yksi menneen marraskuun suurimmista yllättäjistä.

– Asiakkaamme ovat kiinnostuneita kuulemaan erityisesti erikoisempien tuotteiden käyttötavoista, Orimattilan S-marketin HeVi-vastaava Piia Mäkelä kertoo.

TIESITKÖ? Keltajuuri on keltainen versio punajuuresta. Keltajuuren kuori on kellertävä, ja sen malto on aivan keltainen. Maultaan keltajuuri muistuttaa erehdyttävästi punajuurta.

Keltajuuren myynti 30-kertaistui

Värjäämättömäksi punajuureksikin kutsuttu keltajuuri kasvatti myyntinsä S-ryhmän kaupoissa peräti 30-kertaiseksi viime vuoteen verrattuna.

– Vaikuttaa siltä, että kotimaiset juurekset tekevät nyt uutta tulemistaan. Juuresintoilu saakin jatkoa joulukuussa kotimaisten punajuurten, lanttujen ja hienostuneen maa-artisokan myötä, ryhmäpäällikkö Antti Oksa kertoo.

Nauriin myynti nousi marraskuussa edellisvuoteen verrattuna kymmenkertaiseksi.

Persimon nousi hedelmäosaston suosikiksi

Hedelmäosastolla suureen suosioon nousi persimon. Oksa kuvailee persimonia peräti suomalaisten uutena suosikkihedelmänä, eikä turhaan, sillä hedelmää myytiin edellisvuoteen verrattuna marraskuussa nelinkertainen määrä.

– Hedelmäpuolella persimon löi marraskuulla läpi suomalaisten uutena syksyn suosikkihedelmänä. Ounastelemme sen myynnin jatkuvan vilkkaana vielä joulukuussakin, Oksa toteaa.

Keltajuuren ja persimonin huikean suosion lisäksi granaattiomenan myynti nelinkertaistui ja Honey Crunch -omenan myynti viisinkertaistui. 

Katso video: Makuja.fi kävi maistamassa Helsingin suurinta pizzaa!

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat