Brittitoimittajat ihastuivat Turkuun ja sen ruoka- ja juomatarjontaan.
Visit Turku kutsui touko-kesäkuun vaihteessa ryhmän brittitoimittajia tutustamaan kaupunkiin ja läheisiin saaristomaisemiin. Isossa-Britanniassa on paljon matkustuspotentiaalia Turun seudulle, sillä Wizz Air aloittaa heinäkuun alussa suorat lennot Turun ja Lontoon välillä.
– Uusi yhteys on herättänyt jo paljon kiinnostusta, kertoo Visit Turun kansainvälisen markkinoinnin päällikkö Lotta Bäck.
Brittilehdistä The Times, Metro, The Daily Mirror, National Geographic Traveller sekä Express & Star lähettivät toimittajan Turkuun. Visit Turku toteutti lehdistömatkan yhteistyössä Visit Finlandin kanssa sekä saariston ohjelmaosuuden yhdessä Paraisten kaupungin matkailun kanssa. Toimittajat pääsivät tutustumaab muun muassa paikalliseen ruokakulttuuriin sekä Turun saaristoon.
Kauppahallin makuelämykset tekivät vaikutuksen
Toimittajat kiersivät muutaman päivän matkallaan saaristomaisemia ja Turun keskustan nähtävyyksiä maistellen monipuolisesti paikallisia herkkuja. The Timesiin kirjoittava Jeremy Head kehui Kauppahallin makuelämyksiä uskomattomiksi. Kakola Brewing Companyssa toimittajat pääsivät puolestaan oluen makuun, kun oluentekijä Peter Torniainen tarjoili pöytään uuden rinnehissin kunniaksi kehitetyn Funi-oluen.
– Kerrassaan mielenkiintoisia makuyhdistelmiä. Olen todella vaikuttunut, kuinka intohimoisesti pienpanimossa suhtaudutaan olueen, Head hämmästeli.
Daily Mirrorin Oliver Milne sanoi olevansa vakuuttunut, että turkulainen juoma- ja ruokakulttuuri sytyttää brittimatkailijat.
