Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Williams-pomo kritisoi: Kärkitalleja suositaan rengastesteissä

Ferrari-pomo Maurizio Arrivabene tutustuu ensi kauden leveämpiin renkaisiin.
Ferrari-pomo Maurizio Arrivabene tutustuu ensi kauden leveämpiin renkaisiin.xpbimages.com
Julkaistu 12.07.2016 19:15

MTV SPORT

Williamsin tekninen johtaja Pat Symonds ihmettelee kärkitallien saamaa etua ensi kauden renkaiden kehitystyössä.

Kärkitalleista Mercedes, Ferrari ja Red Bull pääsevät kokeilemaan Pirellin ensi kauden uusia isompia renkaita vanhojen autojensa kanssa.

Williamsin Symondsin mukaan tallit saavat kokeilulla edun tulevaan kauteen valmistautumisessa.

– Se on tilanne, josta meidän pitää olla huolissamme. Ne ovat sokkotestejä, mutta kehityksen suuntaa ohjaavat eri tallien kommentit, Symonds muotoili F1Todayn mukaan.

Tallipomo ottaa esimerkiksi Lotuksen, joka pääsi kommentoimaan muutama vuosi sitten silloisia tulevia renkaita ennen niiden lopullista käyttöönottoa.

– He sanoivat, mistä pitivät ja mistä eivät. Ja Pirelli kehitti renkaita sen mukaan. Sitä seurasi Lotuksen kulta-aika.

Renkaiden testaaminen on taloudellisesti kallista. Pirelli kustantaa osan kuluista, mutta myös kärkitallit joutuvat laittamaan melkoiset summat rahaa pöytään testien yhteydessä.

– Testaavat tallit saavat ison edun. Me emme voi osallistua testeihin, sillä se on todella kallista.

Lisää aiheesta:

F1-tallipomolta tyly viesti pikkutalleille – "Alkava kausi on asevarustelua"Pirelli vastaa F1-kuskien kritiikkiin – lupaa muutoksiaPirelli: Pikkutallit saisivat olla kiitollisia kolmelle suurelleMcLaren kieltäytyi Pirellin rengastesteistäPirelli haluaa F1-kisakuskit kritiikkiä aiheuttaneisiin testeihinF1-sarjan rengastoimittaja vastasi Bottaksen pomon kritiikkiin
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"