Keskiviikkona käynnistynyt Supersäästö-kampanja on VR:n mukaan syy verkkokaupan jumiutumiseen. VR:n Twitter-tilille on kertynyt lukuisia viestejä epäonnistuneista lippuostoista.
"Ostin junalipun huomiselle. Rahat lähti, lippua ei näy. Kiitos."
"Tunnin jono puhelimessa ja verkko nurin. "
VR pahoittelee lipun ostoon liittyvää ongelmia.
– Talon asiakaspalvelutiimi ja koko henkilökunta tekee kaikkensa tämän tilanteen korjaamiseksi, jotta saataisiin lipunmyynti ja asiakaspalvelu toimimaan. Teemme valtavasti töitä tilanteen korjaamisen eteen, viestintäasiantuntija Tiina Rytky VR:ltä kertoo.
Verkkokaupan jumiutuminen oli pahimmillaan keskiviikon ja torstain aikana, mutta tämänhetkisen tiedon mukaan vika on saatu korjattua.
– Viimeisimmän tietoni mukaan lipunmyynti ja verkkokauppa toimivat tällä hetkellä normaalisti, Rytky sanoo.
Lipun ostamiseen liittyvissä ongelmatilanteissa VR suosittelee kääntymään suoraan asiakaspalvelun puolelle.
– Jos lippua ei saa maksusta huolimatta lunastettua, ehdottaisin että asiakas olisi ensi tilassa yhteydessä asiakaspalveluun, niin tilanne saadaan kuntoon.
– Asiakaspalvelu on julkaissut verkkosivuilla hyvityslomakkeen juuri tällaisia tapauksia varten. Hyvitykset ja korvaukset menevät lain ja pykälien mukaan. Jos asiakas kokee, että korvaustarvetta olisi, tapaukset katsotaan asiakaskohteisesti, VR:n viestintäasiantuntija Tiina Rytky ohjeistaa.
Lainaukset ovat VR:n asiakaspalvelun Twitter-tililtä @VRpalvelu.