VR:n verkkojärjestelmän laaja häiriö turhautti matkustajia: "Olimme olleet toista tuntia jonossa, eikä mikään liikkunut"

Matkustajat hiiltyivät VR:n lipunmyyntiongelmista – näin toimitusjohtaja vastaa 7:23
Matkustajat hiiltyivät VR:n lipunmyyntiongelmista.

VR:n tämänaamuinen verkkohäiriö pakotti monet asiakkaat käymään lipunmyyntipisteillä.

Kesän junalippujen oli tarkoitus tulla myyntiin VR:n verkkokauppaan tänä aamuna, mutta verkkomyynnin keskeytti laaja häiriö.

Helsingin rautatieasemalla osa turhautuneista asiakkaista joutui jonottamaan lippuja yli tunnin verran. Yksi jonottajista oli Mikko Kvist, joka kertoi MTV Uutiset livelle, ettei myöskään VR:n puhelinpalvelusta vastattu.

– Jonotin vajaan tunnin, mutta ei ollut vaihtoehtoja, Kvist sanoo.

Kerttu Jokiluhta puolestaan sanoi odottaneensa jopa toista tuntia.

– Olimme olleet jo toista tuntia jonossa, eikä mikään liikkunut. Lähdimme pois ja myöhemmin tulimme uudestaan. Nyt olimme tunnin verran. Pankit ja VR ärsyttävät, Jokiluhta päivitteli.

VR:n toimitusjohtaja Rolf Janssoninmukaan tilanne on siinä mielessä hyvä, että ongelma on nyt korjattu ja järjestelmät toimivat jälleen.

Lipunmyynti näyttää Janssonin mukaan lähteneen lupaavasti käyntiin ja yhteydenottoja on ollut paljon kaikkien järjestelmien kautta.

– Ensi viikon maanantaista lähtien lisäämme junavuoroja todella merkittävästi, yli 50 prosenttia verrattuna nykytilanteeseen. Se tarkoittaa sitä, että olemme varsin lähellä normaalia junatarjonnan suhteen, Jansson selvensi.

Hänen mukaansa ruuhkavuoroja kannattaa mahdollisuuksien mukaan välttää.

Lue myös:

    Uusimmat