Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Viime kauden F1-vesifiasko kultakaivos Pirellille

Yhdysvaltain GP-viikonloppu ajettiin kosteissa olosuhteissa lokakuussa.
Yhdysvaltain GP-viikonloppu ajettiin kosteissa olosuhteissa lokakuussa. 2015 Getty Images
Julkaistu 23.01.2016 09:16

MTV SPORT

Lokakuussa Teksasin Austinissa ajetun Yhdysvaltain F1-osakilpailun kurja sää tarjosi Pirellille arvokasta informaatiota ensi viikolla ajettavaan testiin, kertoo rengasvalmistajan urheilujohtaja Paul Hembery.

Pirelli testaa ensi viikolla kahden päivän ajan Ranskassa Paul Ricardin radalla sakelin renkaitaan. Kaatosateiden katkoma Austinin kisaviikonloppu oli Pirellin kehitystyölle kuin kultakaivos. Tuolloin sessioita jouduttiin perumaan ja siirtämään sateen takia.

– Austinissa saimme ajaa viisi vuotta lajin parissa kestäneen taipaleemme parhaan märän kelin testin. Se oli mielenkiintoista, koska aiempaan verrattuna saimme kerättyä siellä todellista informaatiota. Hyödyllisiä kilometrejä kertyi paljon, koska kaikki odottivat kisan ajettavan märällä, Hembery kertoi Autosportille.

– Paul Ricardin testi auttaa nyt meitä tekemään muutoksia siihen, mitä opimme Austinissa, Hembery lisäsi.

Valmistaja keskittyy tulevassa testissä kehittämään sadekelin renkaiden vesiliirto-ominaisuuksia.

– Kauden aikana nähdään paljon kisoja tai ajojaksoja, jotka ajetaan märällä, mutta emme ole tehneet märän kelin testausta. Tätä tuotetta on erittäin vaikea kehittää. Olosuhteisiin nähden olemme onnistuneet varsin hyvin, mutta aina sitä haluaa hieman enemmän, Hembery totesi.

– Testissä tutkimme renkaan suorituskykyä vesiliirrossa, koska se ei ollut aiemmin odottamallamme tasolla. Nyt meillä on paljon parempi käsitys siitä, missä meidän täytyy parantaa, Hembery summasi.

Lisää aiheesta:

F1:n rengassalaliitto voidaan haudata: Vettel myöntää rengasmuutoksen hyödyttäneen FerrariakinPirelli-pomo: Uusi sadekelin rengas ei ehdi F1-kauden avaukseenF1-rengastaja Pirelli haluaa lisää sadekelin testipäiviäPirellin valtava F1-testirupeama ohi – "Kova työ alkaa nyt"Pirelli vastaa F1-kuskien kritiikkiin – lupaa muutoksiaRengaspomo korjailee: Räikkönen ei ollut tyytymätön
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen18:27
    Mercedes

    Mitä Mercedeksellä oikein tapahtuu? F1-piirit ihmeissään – "Toto Wolff ei pidä Valtteri Bottasta minään"

  • Eilen11:35
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottakselle kunniatehtävä – F1 palaa tuttuihin maisemiin

  • ti20:04
    Singaporen GP

    F1-sarjaan erikoinen uudistus

  • ti10:57
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen ja Cadillacin tilanteesta karu suomalaisarvio: "Aika utopistinen tavoite"

  • 14.9.22:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen F1-autosta kutkuttavaa tietoa